Tack! (och så blev det visst en filmrecension)

Tack för alla fina kommentarer om åkpåsen! Jag blir jätteglad. 🙂 Jag skrev att jag gärna syr fler och det kommer jag få. Det har redan droppat in flera beställningar så här ska sys åkpåsar.

Stickade ihop ett par baby legs häromdagen, mest för att ha när vi bär i sjal/sele då det lätt glipar mellan byxben och tossorna.

091021 baby legs

Det kändes så tråkigt att bara sticka rakt av så jag gav dem Pippi-mönster. Superenkelt, 40 m på strumpstickor, resår, slätstickning med tre mönsterränder och så resår. Totalt ca 15 cm. Vi provkörde dem igår när vi var på Barnvagngsbion, då jag tog Axel i Ergon. Vagnen får man ju ändå inte ha med sig in, så då är ju sjal/sele utmärkt.

Och heja SF som låter oss mammor få gå på bio på dagtid och dessutom bjuder både på blöjor och kaffe i pausen! (Obs, i pausen!) Det är bra filmer som visas också. Igår såg vi Julie & Julia, en film jag hade missat att läsa om innan. Jag insåg inte förrän den var slut att den byggde på en bok om en verklig händelse. Julie Powell skrev boken, som handlar om hennes passion för mat och hur hon under ett år testar alla recept i Julia Child’s kokbok Mastering the art of  french cooking under ett år och samtidigt bloggar om det. Parallellt får man följa Julia Child under 50-talet och framåt, om hur kokboken blir hennes livsprojekt medan hon följer sin make på ambassadjobb runt om i världen. Meryl Streep är fantastisk som Julia Child, med sin passion, sitt engagemang och sin höga, gälla röst. Gå och se den!

3 Responses to “Tack! (och så blev det visst en filmrecension)”


  1. 1 mikaela t 23 oktober, 2009 kl. 6:01 e m

    hej tänkte gå och se fame, vill du och axel med?

  2. 2 MOE 23 oktober, 2009 kl. 10:57 e m

    Absolutely! Vi går om vi inte är sjuka eller så. 🙂

    //E

  3. 3 sofie 18 januari, 2011 kl. 11:37 f m

    syr du fortfarande åkpåsar i fleece?

    mvh Sofie


Kommentera

Arkiv


