Åkpåsen

Åkpåsen Buggysnuggle är ju så mysig, men sjukt dyr. För ett par år sen tänkte jag sy en egen, men kom aldrig längre än till tanken. Tyget hade jag redan köpt. Men så kom ju Axel till oss och lusten kom tillbaka. Jag kompletterade det första grå kamo-tyget med ett blå-turkos, båda i fleece. Köpte blixtlås, dragsko och letade i sybloggar efter lite tips. Provsydde maskinen i tyget och ritade mönster.

Sen blev det så här:

091016 åkpåse

Och Axel tycker det är så här gosigt:

091016 åkpåse 2

Och själv är jag supernöjd. Varm och go, i dubbel fleece med helt avtagbart ”lock”. Så i vår kan den vara sittdyna i vagnen och den är dessutom lätt att öppna när man kommer in någonstans och inte vill väcka Axel. Undrar om man behöver fler än en? Den var så rolig att sy, så jag gör gärna fler nämligen! 🙂

7 Responses to “Åkpåsen”


  1. 1 Marie 20 oktober, 2009 kl. 9:50 e m

    Åh, vilken fin! Du är så kreativ och duktig, vännen!
    OM jag visste att Liten skulle sitta i vagn så skulle jag beställt en bums! Men nu vet vi ju inte om vi får en 6-månaders, 1-åring, 2-åring eller rent av 3-åring. Bäst jag avvaktar! ;D

  2. 2 Elin 20 oktober, 2009 kl. 11:05 e m

    Symaskinen står redo om och när du behöver en. Men vet du, den här åkpåsen kan vara lika mysig i en sulky för ett större barn. Jag hade ju tänkt ha den till Albin från början, men fick inte ändan ur då… hihi.

  3. 3 Lisa 20 oktober, 2009 kl. 11:22 e m

    Jättefin Elin! Elsa behöver en!! Jag betalar självklart! 🙂

  4. 4 Milla 21 oktober, 2009 kl. 12:19 e m

    Åh så ursnygg och mysig! Nästan så jag önskar att mina barn fotfarande var så små… hihi. Jättefin!

  5. 5 Marie L. 21 oktober, 2009 kl. 6:47 e m

    Wow, wow, WOW!!! Jag kan knappt sy en grytlapp med raksöm! 😉 Jag är MYCKET imponerad av ditt fina arbete!

  6. 6 Ellinor 21 oktober, 2009 kl. 7:30 e m

    Superfin Elin! Tar du upp beställningar? Blir ju faster om ca 3 veckor.. skulle ju bli en perfekt julklapp och jag är långt ifrån bra på att sy, även om jag skulle vilja! Kram

  7. 7 Sara 18 februari, 2010 kl. 9:40 e m

    Nu har ju ditt inlägg några månader på nacken, men jag frågar ändå!

    Hur lång dragkedja hade du och hur gjorde du med den? Jag har bara sett såna här åkpåsar på bild, så jag har inget jag kan föreställa mig direkt.

    Och har du nån fästningsanordning? Så den sitter fast i vagnen alltså?

    Hmm, du har inte ett mönster du vill dela med dig av också..?

    Jättefin är den, din åkpåse!


Kommentera

Arkiv


