Jag vänder på det

Gårdagkvällen bjöd på telefonkö (kort faktiskt, heja nya 1177!), öroninflammation på pojken modell större och alldeles för stora tabletter att svälja.

Morgonen bjöd på kräkpanik över den stora tabletten, ännu mer telefonkö (nu till familjeläkaren) och hemsk pausmusik (känns lite 90-tal…) men sköterskan som svarade ville prata med en läkare innan hon skulle återkomma. Vår familjeläkare hade ju inga journalanteckningar om Albins ÖI då han var på Jouren igår kväll, men det var inga problem att få ny medicin. Dock vågade hon inte lova att receptet skulle finnas klart före lunch, så vi måste vänta till i eftermiddag innan vi åker in. Jag tänker inte chansa och åka för tidigt, släpa ut två ungar i det härliga REGNET. <— *ironisk* 

Sådär. Nu har jag gnällt färdigt. Jag väljer att vända på det och se på allt positivt idag istället. Det ska bli en bra dag!

Axel sov från 23-5.30 och det har inte hänt på över en månad! Tjohoooo! Så jag känner mig ovanligt pigg idag och tänker njuta av att vara med mina mysiga barn. Och så ska jag pussa lite extra på dem eftersom de är snörvliga.

Det SKA bli en bra dag idag!

0 Responses to “Jag vänder på det”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


