Du store

Han är snart fyra och en halv månad. Han ammar skiten ur mig. Jag orkar inte längre.

Jag gav mig in bland barnmatshyllaorna på ICA Maxi. Kände mig jättevilsen och rädd. Ska mitt barn äta något annat än mjölk? Jag tänkte vända om, ville inte, ångrade mig.

Men sen gick jag därifrån med ett paket banangröt.

Hela dagen har jag våndats, funderat, stött och blött. Den här lille killen är inte nöjd. Mjölk finns, men tydligen håller han sig inte mätt på den någon längre stund för jag gör inget annat än ammar, ammar och ammar. Vi har några extremt stressiga veckor bakom oss, vilket inte brukar vara optimalt för fetthalten i bröstmjölken. Dessutom var det likadant för Albin när han var i samma ålder. Då ville han ha mer. Men eftersom Albins mage inte var mogen för annat än mjölk så tidigt och han blev dålig, så tänkte vi ta det lite lugnare med Axel ifrån början. Jaja, banangröten kunde ju stå hemma i skafferiet i alla fall.

Men så hade vi en sån där ångestladdad amning igen. Det var inte långt till tårarna och tröttheten slog omkull mig. Då bestämde jag mig. Vi provar. Lite, bara lite och försiktigt. Jag måste få vila.

Älskade lilla, stora unge!090928 smakis

Storebror var stolt Förste matare och Axel var skitnöjd! Sempers banangröt is the shit! Han gapade och ville ha mer.

0 Responses to “Du store”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


