Minivantar

Det blev ju höst och vår lille A verkar var lite kall om händerna. Jag satte fart med stickorna och lite Eco bomull och fick till de här:

090905 vantar till baby m

Men de blev lite små, så jag scrappade ihop ett kort och skickade ner dem till Småland. Hoppas lilla M kan ha dem istället! Vad skulle då lille A ha på händerna? Gluttade runt på nätet och hittade gullemönster med flätor på. Japp, dags för stickande morsan att prova på flätstickning. Hittade inte mina flätstickor först, så den första vanten fick jag sticka med en extra strumpsticka och jag lovar, jag höll på att bli galen med sex stickor samtidigt och tappade maskor både här och där. Men nu finns i alla fall ett par gosiga vantar i merinoull i lagom storlek.

090915 flätade bebisvantar

Om jag börjar yra om att sticka fler bebisvantar med strumpstickor och flätor, hejda mig!! Flätor, ja tack! Strumpstickor, ja tack! Men inte samtidigt.

0 Responses to “Minivantar”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


