Våra dagar

Just nu händer massor här hemma. Det skruvas, borras, spacklas och fixas lite överallt. Inomhus håller jag på att organisera allrummet som ju blev färdigt redan i påskas.

Axel växer så det knakar, han är 3,5 månad nu. Han är en aktiv liten kille som ofta vill mer än han klarar, så det händer att han blir lite frustrerad då och då. Men det gör också att han är envis och lär sig mycket nytt hela tiden. Han har just börjat aktivt gripa efter leksaker och känner gärna på ansikten om man är nära honom. Nu får man börja passa glasögonen! Häromdagen vände han från rygg till mage för första gången, vilket han har övat på länge nu. Det är ungefär en månad tidigare än Albin gjorde detsamma. Från mage till rygg har han vänt sig länge, första gången han gjorde det var han bara tio dagar så det är en fysisk och pigg bebis vi har. Stor skillnad från Albin där. Han var jämt så nöjd med att ligga någonstans och behövde inte lära sig rulla/krypa/gå osv.

Axel gillar däremot inte att ligga ner någon längre stund. Helst vill han vara uppe, så jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan han sitter. Men med det här tempot så kommer det nog snart. Idag hittade han sin favoritleksak, en trägrej med små pinglor på som han höll hårt i länge. Jag tycker att det känns lite tidigt att byta till sittdel på vagnen, men jag tror nog snart att vi måste. Tyvärr kommer han nog inte sitta så bra i den på ett tag ändå, den är lite stor.

Imorn börjar Albins simskola igen. Det ska bli spännande att sitta på kanten nu och jag kommer syna simlärarna uti fingerspetsarna, hehe! Det blir nog ett helt projekt att ta med båda barnen till badhuset, duscha Albin och hålla mig och Axel torra… 😉

1 Svar to “Våra dagar”


  1. 1 Majjen 8 september, 2009 kl. 8:24 f m

    Kan bara säga att dina tankar om simskolan stämmer, det är ett projekt som heter duga och både du och Axel kommer att vara blöta när ni går därifrån, men mest av svett….


Comments are currently closed.



Arkiv