Första morgonen

Äntligen var det dags. Måndag och dagis. Allt gick på räls imorse, jag är fortfarande förvånad. 🙂 Vi kom till dagis i tid och alla hade ätit frukost och fått på sig kläder. Vi kom till och med ihåg extrakläderna, tjohoo! Jag blev hemskickad dirket av Albin, här behövdes inget gullande för att komma igång trots den långa sommarledigheten. Fröknarna gullade lite med Axel också så snart är de väl med barn hela bunten, för sötare bebis finns ju inte. Jag är väl inte alls partisk, men ändå… (och japp, nu var jag lite ironisk också, slår på stort så här på måndan!) Enda riktigt tråkiga beskedet var att allra bästa dagiskompisen har slutat och börjat på ett dagis i sitt närområde. Jag förstår den familjen, men det är ändå synd för Albin så klart.

Väl hemma kastade jag Axel i vagnen och tog ett varv runt ön. Träffade på en annan mamma, som jag aldrig sett förut och vi tog sällskap en bit. Hemma igen slipade jag väggarna i köket (för här råder inte brist på projekt), badade Axel, åt lite snabblunch, storstädade badrummet, dammsög, ammade och kokade napp som legat på marken. Nu har jag packat återvinningen i en stor pappkasse, gjort kaffe som ska med i termos och så bär det av till dagis. Jag kan tänka mig att Albin är glad idag och har mycket att prata om. Vi tar en sväng till lekparken (därav kaffet!) på väg hem.

Jag ska tapetsera köket ikväll, vad ska du göra??

2 Responses to “Första morgonen”


  1. 1 Matilda 24 augusti, 2009 kl. 2:07 e m

    Hej ”moster” Elin!

    Så roligt att det ska bli nya tapeter i köket.
    Själv ska jag titta på far när han ska spela fotboll. Hoppas jag är lite vaken annars ligger jag i min vagn o sover.
    Mina hundar är jättesnälla mot mig. B vill pussas och gärna vara nära hela tiden. F bara kollar så det är jag och bryr sig inte mera sen.

    Ha en bra kväll, många kramar från lilla mig, matilda ( och mor så klart)

  2. 2 Elin 24 augusti, 2009 kl. 10:45 e m

    Vilken ära att få vara ”moster”, lilla söta Matilda. Vi är så glada att du är här nu! kramar från hela familjen och katterna också så klart!


Kommentera

Arkiv


