Blöjautomat

Äntligen tog jag tag i projekt Blöjautomat. Vi har ett litet badrum, mängder av tygblöjor och behöver smart förvaring. Jag har spanat på Gekkos blogg väldigt länge och till sist gav jag mig på blöjautomaten, något modifierad av mig dock för jag tyckte den skulle bli alldeles för bred enligt mönstret. Jag köpte tyg för länge sen och har samlat mod ända till nu.

090709 blöjautomat

Över huvud taget har jag fått väldig lust att sy och jag önskar hett att jag hade en bättre maskin. Den jag har duger till en hel del, men börjar visa sina brister och tecken på ålderdom. Delar ramlar av och lampan har inte fungerat på flera år. Visst skulle den gå att byta, men vi får inte loss den hur noga vi än läser bruksanvisningen. Jag skulle vilja sy lite barnkläder, men det är väldigt begränsat med sömmar för elastiska tyger, det är sick sack som gäller här… Helst skulle jag vilja ha någon maskin som gör overlockliknande sömmar, för att underlätta lite, men jag har rätt dålig koll på utbudet så jag ska läsa på lite och hitta någon prisvärd variant som är inte är för avancerad. Tipsa mig gärna!

2 Responses to “Blöjautomat”


  1. 1 Helena 12 juli, 2009 kl. 7:27 e m

    hej hej!! du kan få provsy på min husqvarna 🙂 den är asenkel med med molka sömmar för tjocklek på tyg och elasticitet !!

  2. 2 Helena 12 juli, 2009 kl. 7:27 e m

    molka… = olika haha


Kommentera

Arkiv


