Inne

Jag gillar regn. Till och med regnet som kommer nu i enorma mängder. Hela natten smattrade det på taket och ljudet var lika lugnande och sövande som sitta på ett dunkande, gammalt tåg. Jag har inget emot regn alls, det gör bara vardagen lite mer krånglig.

Idag hade jag planerat att ta med pojkarna in till stan och uträtta några ärenden. Vi skulle köpa lagningslapp till Albins jeansshorts, lite garn och annat. Men nu mäktar jag inte riktigt med det. Att släpa ut två barn, med alla tillbehör i det här vädret känns som gjort för bråk och dåligt humör. Då hjälper inte ens mutor om glass och fika.

Så idag får det bli inneaktivitet. Albin har lekt bra uppe på sitt rum hela dagen. Jag syr lite och kanske hinner jag scrappa lite idag? Om jag kommer ihåg hur man gör… Ananrs får vi hitta på något annat mysigt, baka lite muffins eller så.

Men regnet tänker jag inte klaga på.

1 Response to “Inne”


  1. 1 Marie med AOA 9 juli, 2009 kl. 12:46 e m

    Usch regnar det uppe hos er? Här är det sol, men tyvärr blåser det ganska mycket. 😦 Vi har haft massor av regn och åska, hoppas inte det kommer igen eftersom vi har marknaden här till helgen.
    Jag vill se mer bilder! Och växer han bra, lille A?
    Kram!


Kommentera

Arkiv


