En liten filt

Om det var filten bebisen väntade på så är den klar nu. 🙂

090510 bebisfilt

Det var ganska tråkig stickning mot slutet, så innan jag högg in på det två sista nystanen stickade jag koftan som är i förra inlägget. Filten är i mysig, sval merciserad bomull och färgerna passar väldigt bra med barnvagnen som är svart och beige.

Här lunkar livet på. I helgen har jag äntligen inhandlat och planerat lite blommor, så det ser lite trevligt ut här hemma. Vädret var väl inte det roligaste med all blåst, men vi har haft att göra ändå. Ganska skönt att inte känna press att vara ute hela tiden, tycker jag. En hel del ogräs är rensat och idag klippte M gräsmattan för första gången i år. Efter gödslingen och allt regnande i veckan var det verkligen läge för det. Nu ser trädgården ganska presentabel ut. I alla fall den övre delen vid huset, den vi ser… hehe. Den nedre delen och backen behöver också en rejäl vända med ogrässpaden.

Till min glädje har en massa växter tagit sig bra i år, såna som jag planterade eller flyttade förra året och som aldrig riktigt rotade sig. Så i år njuter jag av gullvivor och både löjtnantshjärta, rosenbusken och clematisen är på god väg. Kul för en som är relativt mycket nybörjare på trädgård.

1 Response to “En liten filt”


  1. 1 Marie med AOA 11 maj, 2009 kl. 2:42 e m

    Jisses vad duktig du är! Jag kan inte ens sy en raksöm. 😉 vad säger Albin nu när det närmar sig?


Kommentera

Arkiv


