Våååååår!

Vi har vår i luften, var har ni er?

Alltså, nu är ju våren här på riktigt. På gott och ont. Det goda är ljuset, värmen, hoppet. Det onda är klåda i näsa och ögon, nysningar, snörvel, svullna rinniga ögon och kliande hud. I år hoppas jag på en snabb och hård pollenperiod så att jag inte behöver lida mer än nödvändigt. I år får jag dessutom inte ta alla mina vanliga mediciner. Hämtade ut årets första medicinkasse på apoteket idag (Gratis! Något positivt med ivf och högkostnadsskydd!) och imorgon börjar jag dosera fullt efter att ha knaprat på förra årets förråd hittills.

krokus 

Helgen som nyss slutade var underbar. Vi var ute hela lördagen och det hettade i ansiktet på oss alla tre framåt kvällen. Jag passade på att fota några vackra krokusar som lyste upp nedanför verandan. De ska snart grävas upp och flyttas, eftersom vi ska bygga om där. Men de hinner blomma färdigt först! Efter våffelmellis (japp, vi gillar våfflor!) ute på verandan lämnade vi av femåringen hos mina föräldrar och gick på bio. Vi hade lite biljetter som skulle gå ut och passade på att se Slumdog Millionaire. Vilken bra film! Otroligt bra berättad och vi var båda överraskade efteråt. Idag läste jag att Slumdog Millinaire tog storslam på Oscarsgalan med 8 Oscar, bla för bästa film. Så det kanske inte var så konstigt att vi tyckte den var bra?!

stickning

Den här veckan är snart slut. Bara en och en halv dag kvar att jobba för min del och sen sätter stora renoveringen av allrummet igång. Vi har redan börjat lite smått med att rensa och planera. Tyvärr går allt inte så fort som man önskar, men hinner vi bara måla allt klart innan påskhelgen är över så är vi nöjda! Jag pysslar och stickar under tiden. På bilden ser ni nästa bebisprojekt, en filt i bomull. Strukturen syns inte alls bra här, men det blir nog bättre när den är pressad och fotad i bättre ljus. Den ska få en virkad kant i svart innan den är helt färdig också.

0 Responses to “Våååååår!”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


