Jag skapar!

Våren kom idag! Och med den vaknade kreativiteten. 😀

Albin var på semester hos farmor och farfar inatt så vi vaknade till ett lugnt hus och en stark vårsol som lyste in på övervåningen. Alldeles underbart. Frukostkaffet intog vi på verandan och efter lite vårputs runt huset tog vi en promenad runt ön. Det var liv överallt, många var ute och gick och vi såg till och med en grill som var tänd! Vilken energi det ger att få några timmar i värmande sol.

Jag fotade en layout som blev klar i fredags. Den har legat halvfärdig ett tag nu, men så kom jag till skott och gjorde färdigt den. Ännu en snabbscrappad, enkel layout från vårt bröllop. Färgerna på fotot är sådär just här, vi var inte riktigt så röda i ansiktet. 😉

tartan

Igår stickade jag även färdigt sista ärmen på första bebisplagget. Ärmarna har legat på strykbrädan under natten för att styrsla till sig i formen och idag sydde jag fast dem, virkade öglor och sydde dit tre röda knappar.

090315-bebistroja-omlott

Jag hade helst velat ha fina kokosknappar, men jag hade inga hemma och eftersom jag inte kunde hitta några som matchade den blå färgen bröt jag av med röda istället. Den är stickad i ekologisk bomull (M&K Eco Babybomull) och efter ett mönster som följde med någon vänta barn-tidning. Jag minns inte vilken, köpte den faktiskt bara för stickbilagan. Hihi.

2 Responses to “Jag skapar!”


  1. 1 Milla 16 mars, 2009 kl. 11:33 f m

    Jääättefin LO och vilken gullig tröja! Visst var det en ljuvlig vårdag igår! Helt underbart. Har vi tur blir det fler såna dagar i veckan. Dagen idag kan vi stryka.. brrr så kallt.
    Ha det bra! Kram /Milla

  2. 2 Judith 26 augusti, 2013 kl. 1:20 e m

    Hej! Ser att du har stickat denna underbara tröja för ett antal år sen – så fin den är! Tror du att du har kvar stickbeskrivningen? Försökte hitta stickmönster till en enkel omlottröja, men har inte lyckats, för svåra allihopa för mig som är hyfsad nybörjare på stickning… så smart att virka öglor till knappar istället för att sticka knapphål!
    Hälsningar/Judith


Kommentera

Arkiv


