Härliga lördag!

Idag har vi haft det så härligt. Efter frukost med nybakta scones gick vi ut. Mats fixade med grenar och kvistar från trädfällningen och jag städade ur ena bilen. Jag passade också på att höja bältet i Albins bilstol. Plötsligt hör jag ett swischande ljud och tittar upp. Albin och grannflickan J kom åkande ner för vår backe på bob-en! Utan hjälm och i världens fart. Det var bara tur att jag stod där jag stod, annars hade de kraschat rakt in i bilen! De förstod allvaret i vad de hade gjort och jag tror faktiskt inte att de kommer göra om det.

När vi var ute på stod vi och pratade med grannarna. De tyckte att jag skulle åka lite bob också, men jag sa att ”om jag kommer ner på den så kommer jag definitivt inte upp igen”. F undrade om det var så illa och jag pekade på min mage. Mats skojade och sa ”Det som göms i snö kommer upp tö!” Haha. Grannarna hade inget anat att jag var gravid, men de blev jätteglada. 🙂

Efter lunch stökade vi inomhus och röjde bla på Albins rum. Lite leksaker gallrades ut och jag stickade kragen till Albins tröja. Vi fikade sockerkaka som Albin och jag bakade imorse. Jag slösurfade en stund och av en slump uppdaterade jag blocketannonserna på barnvagnar. Och där fanns den. Annonsen hade varit ute i tio minuter och ändå var jag inte först som ringde! Men vi hade lite tur och imorgon bitti åker vi till Sthlm för att köpa barnvagn. Jeeiii! Vi ska dessutom både träffa svägerskan och äta lunch hos svärisarna.

Imorgon blir hektiskt, fast det skulle bli ännu en lugn dag. Tidig frukost och Vasaloppsstart på tv (Heja pappa R som åker för tjugonde gången!), Stockholmsbesök och simskola. Sen lär helgen vara slut.

Här är ett par kort jag gjorde igår:

flickkort11

pojkkort11

Nu ska vi slökolla melodifestival och jag ska sy ihop det sista på Albins tröja.

1 Response to “Härliga lördag!”


  1. 1 Annika 5 mars, 2009 kl. 2:39 e m

    Härligt Elin! Den är jättefin!!! Och jag gillar skarpt dina bidrag till scrappiz-croppen! Så snygga!!!!


Kommentera

Arkiv


