Jag lovade ju

Igår lovade jag ju att jag ”snart” eller ”senare” skulle ladda upp lite bilder och idagr kommer de faktiskt. Alla hjärtans dagfrukost med hjärtvåfflor så klart, ett litet Alla hjärtans dag-paket till vännen C som vi var hos i lördags kväll och så längst ner en filt. Den är stickad i akryl och ska till Sydafrika. Jag läste om en kvinna som samlar in filtar till nyfödda på ett sjukhus i Sydafrika, där mammorna ibland får bära hem sina bebisar i tidningspapper. De skulle helst vara i akryl eller bomull och äntligen fick jag möjlighet att använda upp lite gamla akrylgarner, jag som inte gärna använder det annars hade en gammal påse. Gravidhormonerna gjorde att filten blev stickad i ett nafs och jag hoppas att den får värma en liten nyfödd kropp snart.

0902-vaffla

0902-alla-hjartan-present

0902-filt-sydafrika

Ikväll har jag haft det riktigt bra. Efter vattengympan åkte vi ner till stan, där några andra gravidisar mötte upp. Sen var det full fart på pratet, god mat och mätta magar. Albin hade det bra hos mormor och morfar och en stund efter att jag kommit hem fick jag honom levererad. 😉 Han var så trött, så vi läste en kort saga innan han bad mig att gå. Då är han trött!

1 Response to “Jag lovade ju”


  1. 1 Milla 18 februari, 2009 kl. 10:17 f m

    Vilka söta små saker!! Jag såg dig i tidningen härom dagen! Jättebra repotage och fina bilder. Så skoj!!! Kram!


Kommentera

Arkiv


