Räcker inte till

Tiden räcker inte till. Jag har massor att skriva om och massor jag vill visa. Men när jag kommer hem på kvällen så tar energin slut. Jag ska vara ensam med Albin i några dagar nu och jag försöker ladda för det. Mitt Hb var lågt visade besöket hos barnmorskan idag och blodtrycket likaså, så tröttheten har ju sin förklaring. Men det hjälper inte min frustration. Jag vill så mycket!

I lördags tåg vi tåget till Stockholm. Nästan en timme försenade kom tåget, det hade kört på en älg utanför Laxå. Tråkigt för oss, men mest för älgen. SJ får betala tillbaka. Vi reste ifrån solsken till blåshål, men vi spenderade inte så mycket tid utomhus så det gjorde detsamma. Tog bussen ut till Djurgården och besökte Nordiska muséet. Jag hade träff med några fantastiska kvinnor och pojkarna gjorde ett besök i Lekstugan under tiden. Inne i stan köpte Albin lego för egna pengar, stolt som en tupp. Vi kissade dyrt och fikade ännu dyrare.

Väl hemma i den soliga staden igen åkte vi ut till Irsta för födelsedagsmiddag hos goda vänner. Trevligt! I bilen på väg hem hörde vi hur det gick i Mobilfestivalen (dagens Albin) och vi klev innanför hemmets dörrar lagom till att Mums-mums sjöng sin finallåt i repris. Tidigare under dagen hade vi även besökt Prinsessbyrån (mera Albin) för att köpa dricka innan vi tåg tåget hem igen. Underbara unge, med dina roliga och finurliga ord!  

Jag är rätt övertygad om var han fått mobilfestivalen ifrån. Förra helgen fick han en leksaksmobiltelefon och med den skulle han ringa och rösta på sin favorit i första deltävlingen. Jag ringer på min! sa han stolt och var så nöjd med att låtsasringa, när vi förklarade att vi inte tänkte ringa.

Det finns fina foton att visa, gulliga paket, stickade grejer och sånt. Men imorgon är en annan dag. Och då kanske jag bjuder på mer inspiration. Välkommen åter!

4 Responses to “Räcker inte till”


  1. 1 Arletta 16 februari, 2009 kl. 10:52 e m

    Princessbyrån och mobilfestivalen. Hihi… så gulligt!

  2. 2 Spooky 16 februari, 2009 kl. 11:53 e m

    Okej då kommer jag åter imorgon.. Kramis

  3. 3 Zara 17 februari, 2009 kl. 2:27 e m

    Underbara ord han hittat på Albin!
    Hoppas dagarna går bra så du orkar!
    Kram

  4. 4 Monica 17 februari, 2009 kl. 6:00 e m

    Ja vilka söta, finurliga ord! 🙂
    Mobilfestivalen är ju egentligen klockren för det handlar ju mycket om att folk ska ringa och rösta…


Kommentera

Arkiv


