En sån där dag

Idag var en sån där dag då jag inte borde ha klivit ur sängen. En rad av händelser gjorde att redan när jag kom till jobbet hade jag huvudvärk och kände mig både ledsen och otroligt trött. Det är lätt att glömma att min kropp kanske inte orkar som vanligt längre och man kör på i samma tempo som vanligt.

Det eskalerade när min kollega upptäckte fläckar bak på mina kläder. Byxorna och blusen var brunfläckig av något som inte luktade hallon! Jag stod på en trång toalett och skrubbade mina kläder innan jag gick tillbaka till min plats för att upptäcka en brun fläck på min stol. Inget på någon väska, inget på jackan eller i bilen. Så vart den kom ifrån är fortfarande ett mysterium. Det gjorde inte min dåliga start på dagen bättre direkt och jag kände mig obstinat, svårtflörtad och disträ därefter.

Jag hade ju mitt scrapuppdrag idag (tack för att något kunde lyfta mig lite i alla fall) och jag tog mig till tidningen kl 14 för att prata, visa och scrappa till deras bröllopsbilaga som kommer ut 14/2. Det gick jättebra och var otroligt roligt. Fotografen var duktig och det kändes så kul att mina layouter blev fotade i en riktig studio. Så skulle man ha det hemma! 🙂 Efteråt var jag helt slut och åkte hem, slängde kläderna i tvätt, tog en dusch och la mig på soffan framför brasan.

Jag har nära till gråten ofta nu och känner mig så orkeslös. Borde jag gå ner i arbetstid? Tyvärr är jag ensam i mitt projket på min avdelning så jag är rädd att mindre tid på jobbet skulle göra att den tid jag är där blir ännu mer stressig. Mest tror jag att det är jobbigt för att jag känner mig omotiverad och trött. Jag tycker inte det känns kul att jobba, men jag trivs på mitt jobb. Svårt att förklara!

Imorgon kanske jag orkar scanna den layout jag satte ihop på ljusbordet idag, men nu måste jag sova. Huvudvärken som kom imorse håller fortfarande i sig och imorgon är jag ensam ansvarig för familjelogistiken, så det är bäst att ta vara på natten.

2 Responses to “En sån där dag”


  1. 1 Tina J 5 februari, 2009 kl. 2:50 e m

    Har också sådana dagar i bland då allt känns motigt, det enda man kan göra är att försöka varva ned. Ta det lugnt och sköt om dig!

    Du är utmanad i min blogg om du har tid/ork! 🙂

  2. 2 Lisa 6 februari, 2009 kl. 2:51 e m

    Hej vännen! Lyssna på din kropp och ditt hjärta! Jag körde på alldeles för hårt och det straffade sig ju minst sagt… och det är det inte värt. Man har inte samma ork och energi när man när gravid. Dessutom är hormonerna inte som ”vanligt”. Ta hand om dig och fundera ett varv till om du kanske ändå ska gå ner i arbetstid nu… STOR KRAM!!


Kommentera

Arkiv


