Trött!

Oj, vilken vecka det har blivit. Det har varit något varje dag och på kvällarna också. Roliga saker, men ändå energikrävande. Ikväll var jag bjuden på vinkväll på ön, men valde att stanna hemma. Vi har haft ännu en hektisk dag idag med sjukhusbesök på förmiddagen och så lekbesök från lunch och framåt. Jätteroligt så klart, men visst känns det efter en dag med full rulle i hela huset!

På sjukhuset gick allt bra. På röntgen fick jag inte följa med, men M kom upp i arbetskläder och var sällskap åt Albin som kom ut och stolt visade upp klistermärke och en tapperhetsmedalj. Efter en kort fika så satte vi oss i väntrummet på Ortopeden och Albin lekte järnet i lekhörnan. När en sköterska kom och ropade hans namn var han i full färd med att gå runt och informera alla som satt i väntrummet att man kan kontakta sjukvården med sin dator. Han hade självklart sett till att få ett par broschyrer (mina viktiga papper, kallade han dem) i receptionen och jag hade förklarat vad det stod i dem.

Vi fick se röntgenbilderna som inte visade någon större förändring sedan förra veckan, men det var bra enligt läkaren. Det är för tidigt att se att benen börjat växa ihop, utan det som var intressant var att benen inte hade glidit isär eller hamnat fel under gipset. Jag visade att Albins gips hade börjat glappa lite så han kan röra armbågen och läkare tyckte att A kunde få ett nytt gips. Jag frågade om plastgips och det sa han att det skulle gå bra.

Inne i gipsrummet var det spännande och lite läskigt. Gipsteknikerna (det finns så många roliga yrkestitlar!) var hur bra som helst med Albin och han fick sin arm rentvättad innan det nya gipset lades. Plastgipsskenan är lättare än den förra och håller nog dessutom bättre för den typ av rörelser man kan förvänta sig av en lekfull snart-femåring. Utanpå fick han en blå linda så nu är han så snygg sååå!! Och så gick han så klart inte lottlös därifrån heller… han valde en jättefin tatuering med en fjäril som nu pryder den ogipsade armen. Två veckor till väntar innan vi får veta hur armen har läkt.

Vid lunch fick vi sällskap hemma av H, E och H som lekte, åt pannkakor och lekte lite till. Vi tog en sväng till pulkabacken (och precis där någonstans insåg jag varför jag fick så ont i fogarna i mellandagarna! Aj aj!) och Albin somnade lätt ikväll. Tack H, som körde båda barnen hem på bob-en!

Imorgon skulle jag ut på tjejkväll med en kompis. Vi skulle äta middag, gå på bio och snacka skit. Men så blev det inte. Tråkigt. Men M kom med idén att vi kunde ju gå på bio istället, han och jag. Jag minns faktiskt inte när det hände sist! Jag ringde mamsen som kunde vara barnvakt imorn och nu har vi köpt biljetter till Mammut. Bio it is! Nice.

På lördag kommer svärfar och hjälper M att ta ner vårt stora träd på framsidan. I sommar har vi sol på hela poolen hela dagen!

Over and out.

1 Response to “Trött!”


  1. 1 Spooky 29 januari, 2009 kl. 11:27 e m

    Jag kan riktigt se honom framför mig sedan jag fick en förevisning på festen 🙂

    Heja svärfar och M .. i sommar kommer vi och badar igen 🙂


Kommentera

Arkiv


