Tillsammans!

Ikväll har jag och maken bakat tillsammans. Jag satte en matbrödsdeg efter ett, för mig, nytt recept och maken gjorde chokladbollssmet. Medan min deg jäste rullade vi bollar, han med pärlsocker och jag med kokos. Det var mysigt!

Idag är det Tulpanens dag. Visst är det något härligt att fira?! Långt bort ifrån kyla, lågkonjunktur och Gazaremsor… Jag älskar verkligen tulpaner och kan ha hur många buketter som helst hemma. Just nu har vi en blandbukett av Änglamarks ekologiskot odlade. De står i vardagsrummet och dämpar vår värsta vårlängtan i den fina, vita Mine vasen jag fick av M i födelsedagspresent i maj! *tack dina Du, tänker på dig varje gång jag ser den*

Nu har vi just njutit av varsin (i ärlighetens namn blev det två) nygräddad smörgås med smällt smör. Dags att hoppa i säng och bara vänta in fredagen. Imorgon bjuder jag på chokladbollar på jobbet!

090115-2

090115

Godnatt!

1 Response to “Tillsammans!”


  1. 1 Marie 17 januari, 2009 kl. 2:24 e m

    Vad mysigt och GOTT det låter! 🙂

    Vassego´ vännen! Roligt att du tycker om den!
    Jag kan bara hålla med ang. tulpaner – de är underbara! Och snart, snart är våren här och med den kommer A:s lillebroster! Kan det bli bättre?

    Hoppas ni får en fin helg!
    KRAM!


Kommentera

Arkiv


