Från vintersol till totalt mörker

Vi har varit ute en sväng på eftermiddagen. De flesta andra börjar ju jobba idag efter lång julledighet, men jag fick en dag extra hemma då dagis var stängt. Varken jag eller A hade någon lust att ta oss ut på förmiddagen, trots det gnistrande vintervädret. Men jag vet ju att vi behöver det, både för ljusets skull och för humörets. Efter en bråkig lunch tog vi oss till sist ut i alla fall. Vi tog snow racern (boben!) ner för vår backe och gick till postlådan. Knycklade ner posten i jackfickan och drog vidare.

Ner längs hela vår gata och det var lugnt och soligt. Vi svängde ut på lite större vägen som går runt ön och promenixade vidare. Tänkte att vi kunde gå till busstorget och posta ett brev jag hade med mig. Men på vägen mötte vi nya bekantskaper. En pojke i samma ålder som A och hans mamma. Pojkarna hade precis likadana snow racers (bobar!) och vi bestämde oss alla för att gå till stranden och åka i backen bredvid. Vilken hit! A älskade att susa ner själv och han fixade att svänga jättebra. Vi hade glömt hjälmen (hade inga planer på att åka i backe) så vi tog det lite lugnt. Synd att vi inte hade med något fika, men det får bli nästa gång.

Efter en trevlig stund drog vi vidare hemåt, förbi gula postlådan där vi postade mitt brev. Sen hem och fikade. Det blev väldigt bra till sist och jag vet ju att vi behöver en stund ute båda två när vi är hemma. Annars går vi varandra på nerverna ganska snart. Särskilt efter tre veckor hemma! Det ska bli skönt att vardagen börjar imorgon, med jobb och dagis, så vi får lite bättre rutiner igen. Vi sov till 9 imorse och det visar ju sig så klart på kvällen när det inte alls är lika lätt att somna…

Nu leker han sjöräddning i hela huset och jag har just fått igång en brasa i kaminen. Ute har det blivit totalt mörker, nyss lyste solen känns det som. Vad fort det går!

Till sist, en LO till Skaparlustens utmaning – Så blev mitt år 2008:

sa-blev-mitt-ar-2008

0 Responses to “Från vintersol till totalt mörker”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


