Snart är det slut

Snart är det slut. 2008. Som vanligt har ett år gått med rasande fart.

De senaste dagarna har vi stått med fötterna i spackel och händerna i målarburkar. Projekt ”Hallen” har gått bra och enligt plan, för en gångs skull. Trots att vi stötte på oväntade saker under tiden (som alltid!) hinner vi färdigt till nyårsafton då vi får gäster. Det är bra med lite tidspress, då får man saker gjort. 🙂 Albin har haft det bra under tiden. I lördags premiäråkte han julklappsskridskorna med morfar och badade med mormor efter att ha ätit plättar. I söndags var lekte han loss på Busborgen med farmor och farfar som kom åkande från Sthockholm. Igår tog vi paus under eftermiddagen för att åka till badhuset med fikakassen. Det har blivit bra dagar, trots att vi haft kaos i hallen. Vi har ingen annan dörr in till huset heller, så det är lite knepigt när man gör om en hall då. Nu har vi bara lite finlir kvar, men snart är allt färdigt.

Min kropp har återhämtat sig ganska bra efter smällen jag fick sista arbetsveckan. Tänk att jag har varit hemma i en och en halv vecka redan. Tiden går alldeles för fort när man är ledig. Jag åkte på en riktig mastodontförkylning efteråt, men nu är jag frisk igen. Men jag ska vara mer försiktig i framtiden och känna efter vad jag orkar.

Nu är det dags att fixa lite här hemma innan det blir räkmiddag och sen tapetsering…

3 Responses to “Snart är det slut”


  1. 1 annica 31 december, 2008 kl. 11:57 e m

    GOTT NYTT ÅR! …som vanligt vill vi se fotobevis 😉

  2. 2 Elin 1 januari, 2009 kl. 6:59 e m

    Annica: Det kommer, det ska bara spikas lite lister först. 😉

  3. 3 Anette 2 januari, 2009 kl. 10:30 e m

    Verkligen superfräscht. Gillar tapeten jättemycket. Vi har också funderat på att köpa ett liknande skåp för att gömma en del av alla skor.
    Kram Anette


Kommentera

Arkiv


