Kroppen kom ifatt

Idag sa kroppen ifrån. Jag har varit stressad och känt mig slutkörd den senaste tiden. Inatt kom det halsonda och imorse kände jag mig kymig. Åkte ändå till jobbet, vi hade ju viktigt kundmöte idag också där jag var högst delaktig. Jag hann precis heja på några kollegor och sen fick jag skynda mig på toa för att kräkas. Sen var det tack och hej och två mil i bilen hem igen…

Någon kräksjuka tror jag inte att det var, för jag har ätit under hela dagen och inte mått något illa alls. Bara varit totalt utmattad och haft värk i kroppen. Och gravidsjuka var det inte heller, jag har inte kräkts en enda gång under hela graviditeten och nu har det ju gått 17 fulla veckor. Nej, jag tror helt enkelt att kroppen inte orkade längre. Klokt egentligen. Synd bara att man ska pressa sig så långt, när jag egentligen har känt för länge sen att det blivit för mycket.

Så nu blir jag hemma för att vila upp mig imorgon också, istället för projektmöte och jullunch. Och ärligt talat kommer jag inte sakna varken det ena eller det andra. Min julledighet sträcker sig sedan en bra bit in på nästa år, vilket förhoppningsvis ska få mig i balans igen. Nu ska jag vila, vila, vila! Hälsan, både min och bebisens, är faktiskt viktigast.

4 Responses to “Kroppen kom ifatt”


  1. 1 Spooky 19 december, 2008 kl. 6:45 e m

    Alldeles alldeles riktigt vännen. Ta hand om dig och vila och njut under julen.

    *kramar i massor*

  2. 2 Arletta 19 december, 2008 kl. 8:32 e m

    ”jag har inte kräkts en enda gång under hela graviditeten och nu har det ju gått 17 fulla veckor.”

    Åhh…ska vi byta???

    Krya på dig!

  3. 3 Elin 19 december, 2008 kl. 8:39 e m

    Arletta: När jag väntade A så kräktes jag konstant till v 20. Så nej tack, jag tycker jag har haft min beskärda del av kräkgraviditeter! 😉

  4. 4 Mia 22 december, 2008 kl. 10:54 e m

    Aj då, låter inte bra! Hoppas att du mår bättre och att du får en skön ledighet över jul!

    God Jul & Gott Nytt År!

    Kram!


Kommentera

Arkiv


