Pro Markers

Jag tänkte skriva lite om Pro Markers. Jag är långt ifrån ett proffs på dem, eftersom jag köpte mina första alldeles nyligen. Men jag har trånat efter dem länge och läst en hel del innan. Enda anledningen till att jag inte köpt några förrän nu är just av anledningen att jag var rädd för att jag skulle gilla dem för mycket. Då vill man ju ha alla! 😉

Det som skiljer Pro Markers från andra tuschpennor är att de är en sorts spritpenna (inget för barnen att kladda med alltså) och de luktar ganska starkt. När man målar så blir det nästintill inga synliga streck, utan färgen flyter ihop väldigt bra. Det gör att man får ett jämnt resultat även om man färglägger en stor yta.

När jag köpte mina första fokuserade jag på julfärger, för att kunna färglägga lite tomtar och granar. I min budget finns det inte möjlighet att köpa så många varje gång nämligen. Men vart efter kommer jag komplettera dem med ljusare färger och nyanser av de jag redan har. I början får man vara lite Kajsa Vargi-ig och inte ha så stora krav.

Blenderpennan kan man använda för att jämna ut kanten mellan två nyanser av samma färg, tex ljus- och mörkblått, eller för att ljusa upp en färg man redan målat med. Den fungerar som något slags lösningsmedel som tar bort färg. Jag har inte provat den så mycket än, men det kommer.

4 Responses to “Pro Markers”


  1. 1 Mia Nilsson 30 november, 2008 kl. 12:46 e m

    Heja ProMarkers!! Trevlig första advent!

    Kram!

  2. 2 Milla 30 november, 2008 kl. 9:33 e m

    Attans, nu är jag ÄNNU mer övertygad om att jag måste ha ProMarkers *hihi*.
    Hoppas du haft en mysig första advent.
    Kram! /Milla

  3. 3 Grodis 30 november, 2008 kl. 11:09 e m

    Erkänner att jag köpt på mig typ… 35 st ProMarkers… *harklar sig* 😉

  4. 4 MOE 1 december, 2008 kl. 11:21 f m

    Grodis: Men shit! Hur har du råd att köpa 35 stycken på en gång? Det har ju inte ens jag?!! Fast jag önskar det… har bara 10 än så länge.


Kommentera

Arkiv


