Tusen tack!

Jag är helt överväldigad över alla fina grattiskommentarer vi har fått i bloggen. Det som hänt oss är helt underbart och vi är givetvis jättelyckliga! 😀

För att berätta lite mer så är jag i v 13 nu och mår väldigt bra. Jag mådde illa i början, men blev hjälpt med akupunktur hos min bm. Sedan v 8 mår jag toppen och försöker till och med träna lite smått.

Någon undrade om det kan bli tvillingar. Nej, det är bara en i min mage. Dels satte man bara in ett embryo (det allra vanligaste vid ivf idag) och dels har vi gjort två tidiga ultraljud, där vi sett vår lill* med ett starkt hjärta. Skrev just ut första vul-bilden, den måste scrappas så klart! 😉

Vårt lilla mirakel väntas i maj och det ska bli så spännande! Nästa stora steg är 22/12 då vi ska på rutin-UL och se lilla ET igen. ET blev arbetsnamnet efter att vi hade gjort ET, embryo transfer, alltså när vi satte in vårt embryo i min livmoder. Det är fantastiskt att få vara med om en ivf, att få se livet så litet och nära. Vi fick se lilla ET på en tv-skärm, förstorat 10000 gånger före insättningen. Fem celler som var början på livets mirakel. Tänk att vi får uppleva det en gång till!

8 Responses to “Tusen tack!”


  1. 1 Mia Nilsson 18 november, 2008 kl. 6:52 f m

    Åh, vad härligt det låter! Vilken lycka!!

    Kram!

  2. 2 Tina J 18 november, 2008 kl. 9:13 f m

    Så himla mysigt – kram på dig! 🙂

  3. 3 Charlotta 18 november, 2008 kl. 2:24 e m

    Oj, ser att det är ett tag sedan jag tittade in sist, för önska er all lycka !!!! ta hand om dig *s* ( himla fina LO´s du gjort också !! )

  4. 4 Karolin 18 november, 2008 kl. 3:34 e m

    Jag brukade vara inne på din blogg en hel del i våras, men egen oväntat graviditet, foglossning och datorstrul har medfört att jag inte varit här på ett tag. Minns såväl det du skrivit om barnlösheten/önskan om ett syskon. Ser nu att du är gravid och jag vill bara skicka ett STORT grattis och ett lycka till! Vad roligt!

  5. 5 Tina J 19 november, 2008 kl. 12:04 e m

    Det är verkligen jättekul att ni blir fler! 🙂

    Sköt om dig och magen!

  6. 6 Arletta 19 november, 2008 kl. 11:06 e m

    Jag har ju grattaqt dig förut men jag kan mer än gärna göra det en gång till. 🙂 Grattis gumman!!!

  7. 7 Annika W 24 november, 2008 kl. 8:18 e m

    Å vilket härligt kort! Hm. Blir än mer sugen på Promarkers…

  8. 8 Monica 25 november, 2008 kl. 8:47 e m

    Ja varje barn är verkligen ett mirakel! Jag blir helt rörd när jag läser dina fantastiska inlägg! Är såå glad för er skull!


Kommentera

Arkiv


