Scrapmara/mässa i Västerås

I lördags var jag och M på scrapmara/scrapmässa i Växhuset, här i stan. Oj, vad folk och oj, vad trångt till en början! Inne på mara var det lite lugnare tempo och många välbekanta ansikten. Kul! Vi scrappade och jag shoppade (faktiskte inte alls mycket, men hoppsan, jag blev visst PROmarker-ägare…… *Sssch*)

Den enda riktiga besvikelsen var att man var tvungen att använda stämplar från ett särskilt kit (som vi hade beställt till träffen) på alla utmaningarna. Eftersom det var jultema på stämplarna blev man ju väldigt begränsad. Jag, som bara tillverkar kort för eget bruk och inte kallar mig kortmakare, hade väldigt svårt att få till en enda LO som passade. Så tävlingarna fick vara, tyvärr. När jag scrappar är det så viktigt att jag känner för bilden jag var valt ut, det är ju då jag kan berätta något om den och det är då jag blir nöjd. Då skulle det kännas väldigt tillgjort och konstigt att trycka dit ett stämpelmotiv bara för att det tvunget skulle vara med. Och dessutom blev vi ju begränsade att scrappa om julen. Det var helt klart enklare för alla kortmakare som ändå har en massa julkort att producera i dessa dagar… Jag hoppas givetvis att det blir någon tävling som passar oss scrappare (ja, det är vi väl allihopa, men vi som inte fokuserar på kort) nästa gång.

Jag gjorde ett kort ändå, men inte med jultema, och en och en halv LO. Har dem fortfarande bara i pappersformat, så de visas upp en annan dag.

2 Responses to “Scrapmara/mässa i Västerås”


  1. 1 Mia Nilsson 5 november, 2008 kl. 8:21 e m

    Välkommen till ProMarker-träsket!! Ser fram emot att få se det du skapade på maran!

    Kram!

  2. 2 Charlotta 6 november, 2008 kl. 3:52 e m

    Hej, tittar bara in o säger hej ! är nyfiken på nya alster !!


Kommentera

Arkiv


