Utmaningar

Jag har fått två utmaningar den senaste veckan.

Nr 1 (från Charlotta)

Vilken bok läste du senast?
Minns inte. Är i en korsord och magasin-period just nu. Men jag har smygläst lite i Martinakoden (M Haag) då och då.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Jag tror det är ganska jämnt.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du ”nu har jag en fjärdedel kvar”, ”en tredjedel”, ”hurra bara hälften kvar” ..
Om boken är bra så tänker jag inte alls på det.

Hur väljer du böcker du vill läsa?

Det har nog med humör och känsla att göra. Jag läser allt från kärlek till mord och någon verklig händelse däremellan. Och så galen, skruvad humor á la Paasilinna.

När blir en bok för lång?
En bra bok känns aldrig för lång. Man vill nå slutet, men man vill inte att den ska ta slut. 😉

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Vilken bok blev du senast berörd av?
Den senaste minns jag inte, men jag blev berörd av Gömda-böckerna och Pojken som kallades Det bla.

Jag läser faktiskt väldigt lite på engelska.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Oh ja!

Vilken bok lämnade du senast?
Isprinsessan av Läckberg. Den var fruktansvärt tråkig och gav mig inget alls.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Kriminialromaner  och kärleskromaner. Det är nog 50/50.

Rekommendera fem författare!

Nr 2 (från Milla)

John Grisham, Liza Marklund, Arto Paasilinna, Rosamunde Pilcher, Tomas Kanger.

Vilken mat äter du ofta?
Jag är inne i en potatisperiod just nu, älskar potatis och lök i alla former. Ikväll blir det bakad. 😉

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag brukar nog hjälpa till lite, men det beror på vad det är för tillställning så klart.

Var sitter du helst när du bloggar?
Vid datorn i arbetsrummet blir det oftast.

Köper du ofta Triss?
Det händer ibland, men inte så ofta.

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Svårt att välja! Jag har gjort så många olika, bra resor. Men den mysigaste vad nog till Aruba, vår bröllopsresa i södra Karibien.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Svt, fyran och femman.  

Vilket är ditt favorit vin? 
Har inget favoritvin, men älskar rött och så allt som bubbalr så klart! 😉

Om någon vill utmana sig och svara så är ni så välkomna så!

0 Responses to “Utmaningar”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


