Spindlar

Nu när det börjar bli kallare så kryper de inomhus. Jag hittar ett par nya varje dag. Det är inte så att jag gillar dem, men numera klarar jag det ganska bra. Jag slår ihjäl dem med en sko, en tidning och släpper till och med ut en och annan (bara de riktigt små så klart).

Förutom den stora, svarta, som kröp i Rambos matskål. Den fick husse ta hand om. Jag satt med benen uppdragna på pallen bredvid och tjoade. Helt tillvand vid lantliv har man inte blivit än…

Vad är du rädd för?

6 Responses to “Spindlar”


  1. 1 Marie med AOA 14 oktober, 2008 kl. 1:52 e m

    Ha ha, förlåt, men jag kan se dig sittandes på en pall och M jagar spindel bredvid. 😀 Jag är rädd för daggmaskar. Men det har blivit bttre. Förr kunde jag knappt ut och gå vid daggmaskväder.

  2. 2 Karin 14 oktober, 2008 kl. 3:04 e m

    Jag skulle hoppa upp på en stol för en orm eller råtta, men spindlar plockar jag ut själv. Maken vågar inte 😉 (Är de riktigt stora kanske jag ber min dotter om hjälp.) Kram!

  3. 3 Mia Nilsson 14 oktober, 2008 kl. 10:56 e m

    Spindlar har jag inga problem med…om jag däremot ser en mus/råtta blir jag helt hysterisk. Jag har även hundskräck. =(

    Kram!

  4. 4 Milla 15 oktober, 2008 kl. 10:48 f m

    Jag gillar inte heller spindlar utan gör ungefär som du.. iallafall om de är stora. Getingar får och också lite lätt panik av sen jag trampade på en för ett par år sedan. Det gjorde sjukt ont! Annars är det åska jag är mest rädd för. Fast det har blivit bättre med åren…

  5. 5 Annie 16 oktober, 2008 kl. 5:35 e m

    Jag håller med!! Spindlar kan gärna någon annan plocka bort, det är bara de små jag klarar av själv. En gång satt en stor, hårig en mitt i badkaret när jag skulle duscha. Jag SKREK så att Gustav (han var nog 7 då) kom springande. Och började skratta åt mig. Han var snäll och tog bort den åt mig, och kände sig stor på kuppen. ”Men lilla mamma då” sa han… Haha!

  6. 6 stämpelboden 17 oktober, 2008 kl. 12:28 f m

    Stämpelbodens DT var här å spanade!
    Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter…
    http://stampelbodens.blogg.se/


Kommentera

Arkiv


