Snörvel snörvel

Minsann. Kom inte en dunderförkylning som ett brev på posten? Hoppas nu Kåvepeninet, lite nässpray och vila tar hand om alltihop så jag snart är pigg och glad igen. Jag vill ut och jogga ju! men först vill jag orka gå upp för trappan utan att flåsa…

Kan skvallra om att kökssoffan är på G för alla intresserade. Den är färdigmålad och står i köket. Jag har tagit bort ett gammalt tyg från sitsen och håller nu på att göra ren den och sen ska nya tyget dit. Det blir lite ”lantliv goes retro”-stil på den. Kommer passa så bra ihop med vår fina Bumling som hänger över köksbordet. Problemet är bara att nu passar inte resten av köket ihop med den fina soffan och lampan… Hrm.

Jag drömmer om ett sånt här:

Bordet Bjursta från IKEA, som går att dra ut två skivor på. Nästan svart, supersnyggt! Det skulle gå så bra ihop med en rödorange lampa och kökssoffan.

En trevlig matplats skulle ju garanterat göra att vi skulle sitta där mer. Nu blir det middag lite väl ofta vid matbordet i vardagsrummet och då är det lätt att slå på tv-n så klart.

I annat fall ska jag försöka övertala mina föräldrar att deras gamla köksbord med Perstorpsskiva kan få husera i vårt kök en period. Åtminstone istället för på deras vind. De var smarta och sparade en hel del fingrejer från förr.

 

Ha en bra dag godingar, så ska jag hosta vidare! Ikväll blir det tjejträff, mycket välbehövligt. Om jag får komma fast jag snörvlar lite förstås.

5 Responses to “Snörvel snörvel”


  1. 1 Miss Lean 10 september, 2008 kl. 12:18 e m

    supernice! men en brasklapp:
    Bjursta behöver nästan mattlackas eller nåt..har vänner som har det som matbord – 2 kids – ingen bra kombo..
    stora revor i wengen (svartbrunabetsen) hmm…
    snygg med först med vidtagna åtgärder 🙂
    see yah på dagis!

  2. 2 MOE 10 september, 2008 kl. 12:26 e m

    Miss Lean: Tack för kommentaren om Bjursta! Då går det bort totalt, för jag tänkte varken lägga ner jobb eller pengar på nytt köksbord. Letar vidare… om inte Perstorpsskivan letar sig hem till mig förstås! 🙂

  3. 3 Tess 10 september, 2008 kl. 3:23 e m

    Vi får se bilder på kökssoffan sen va? I kombination med bumlingen kanske? Tycker helt kart att bordet ska leta sig hem till er, låter som om det skulle passa perfekt!

    Jag vill också ha ett nytt matbord … och ett nytt kök och en köksö OCH … 🙂 som vanligt!

  4. 4 Mia Nilsson 10 september, 2008 kl. 4:04 e m

    Jag är så nyfiken på soffan!! Låter som om det kommer att bli kanonfint när det är färdigt. Hoppas du piggnar till fort så du kan ut och springa igen. =)

    Kram!

  5. 5 Milla 10 september, 2008 kl. 4:36 e m

    Spännande med kökssoffan! Krya på dig! *kram*


Kommentera

Arkiv


