Naken i Stockholm

Efter att ha kutat Tjejmilen på fina 1,02 idag fanns två val. Stå en timme i kö till en dusch i ett tält eller duscha i iskallt vatten som sprutade ur en brandslang utanför, mitt på Gärdet. En timme i duschkö var inte att tänka på och sitta svettig ett par timmar för att åka hem och duscha kändes inte så mysigt heller. När jag stod och började klä av mig vid brandslangen så viskade en tjej bredvid mig att det fanns en vattenslang bredvid tältet, där det åtminstone rann ljummet vatten. I kön till den högst inofficiella slangduschen stod dessutom bara runt 6-7 tjejer. Jag tog min lilla schampoflaska och min handduk och ställde mig sist. Ryktet var sant och någon minut senare stod jag naken inför alla som ville se och duschade den skönaste (måhända rätt korta) duschen på länge.

Alla ni som känner mig och vet vad jag går igenom just nu, ni vet säkert också vilken prestation Tjejmilen var just nu. Jag är så fantastiskt nöjd med min insats! 😀

Dagens…

bästa: Jag gjorde det! Bättre än jag någonsin hade hoppats på.

sämsta: Alla som startar i tidiga startgrupper och börjar gå efter 1 km…

godaste: Varma mackor med grönt te

hejarklack: Bästaste Albin!

besvikelse: Färsksaltad gurka från Brinks gurka köpt på Maxi (smakade bara salt, ingen gurka…)

kvinna: Jag själv!

man: Min!

yrke: Hade mannen från Ångtvätten som satt och övervakade vattenslangen och några tusen nakna kvinnor. Gissa om han kommer skryta på fikat imorn?!

ångest: Veckan tog slut. Igen.

8 Responses to “Naken i Stockholm”


  1. 1 Vicktoria 31 augusti, 2008 kl. 10:35 e m

    Åh, den ska jag springa nästa år., när bebisen har tittat ut och alla fåglar sjunger 😉

  2. 2 grodis 1 september, 2008 kl. 9:27 f m

    Haha.. du är skön!
    Och så jäkla DUKTIG! *impad*

    Jag kan bara tänka mig att den mannen njöt i fulla drag igår! Hehehe… 😉

    P&K

  3. 3 Mia Nilsson 1 september, 2008 kl. 5:45 e m

    Grattis till din fina insats!! Ja, vad gör man inte för en dusch?! =)

    Kram!

  4. 4 Rebecka 1 september, 2008 kl. 10:27 e m

    Då slog du mig med några minuter 🙂 Smart drag att duscha ute

  5. 5 Spooky 1 september, 2008 kl. 11:22 e m

    Heja heja heja.. 🙂 både till tjejmilen och till att duscha naken ;o)

  6. 6 Lisa 2 september, 2008 kl. 12:27 e m

    Bra jobbat vännen! Jag är impad av insatsen! Kramar!

  7. 7 Kattmamman (a.k.a. Bridz) 2 september, 2008 kl. 9:57 e m

    Du är sååå duktig! Jag är grymt imponerad.

    Det var många år sedan jag sprang tjejmilen, men jag minns hur irriterad jag alltid blev på alla som gick. Vissa hade anmält sig till väldigt tidiga startgrupper, men gick ändå ända från start. Jag trodde att de kanske hade styrt upp det där lite, men det verkar ju inte så på din beskrivning.

    Om två år hade jag tänkt försöka mig på att springa igen, för trots alla irritationsmoment är det ju väldigt härlig stämning.

  8. 8 annica 4 september, 2008 kl. 10:58 e m

    vad du är duktig! men nu vill jag se på Kökssoffan!


Kommentera

Arkiv


