19

Kolla in vår nya husnummerskylt!

Sakta men säkert blir vårt hus finare och finare. Och imorgon kopplar jag på släpkärran och åker för att hämta hem en kökssoffa. Länge har jag letat och nu verkar jag ha funnit den. Den ska målas och eventuellt kläs om. Sen ska den få stå och vara fin i köket.

Jag har även beskurit köksbärsträdet idag. Förra året var jag lite feg och vågade inte såga så mycket. Under året har jag läst en hel del om att beskära fruktträd, så jag hoppas att det blir bra. Luftigt och fint blev det i alla fall.

Nu ska jag ut i solen igen. Sommaren kom på återbesök för en dag, så det är ju bäst man passar på. Tjingeling!

6 Responses to “19”


  1. 1 grodis 23 augusti, 2008 kl. 10:41 e m

    Jättefin skylt! En riktig klassiker.. som jag själv funderat på att skaffa faktiskt. Men någon svart variant då. 🙂

    Och vaddå ”lite fet”..? *fnissar högt*

  2. 2 MOE 24 augusti, 2008 kl. 9:57 f m

    Hihi, så tokigt det kan bli! 😀 Har ändrat nu, för jag var faktikst inte särskilt fet förra sommaren. Men lite feg.

  3. 3 Mia Nilsson 24 augusti, 2008 kl. 10:03 f m

    Snygg skylt! Skulle vilja se köksoffan när den är färdig också. =) Ja, då har ni haft tur…här har regnet öst ner precis hela helgen. Nästan lite skönt förresten då jag är sjuk och ändå inte kan vara ute.

    Ha en skön söndag!

    Kram!

  4. 5 Tess 25 augusti, 2008 kl. 9:24 e m

    Ja just ja, det är ju dags nu. Att beskära körsbär och plommon. Vi har inga, men jag tror att jag ska smita in till svärföräldrarna och klippa och såga lite!

    Fin skylt! Vi måste också fixa en skylt, men först måste vi ha en ny fasad, en farstu, en grind och någon slags entré 😉

  5. 6 annica 26 augusti, 2008 kl. 12:27 e m

    jättefin skylt!!! men dyr!?
    du får gärna komma hit och såga i våra träd om du vill 😉 pappa kan sånt, men han har typ aldrig tid.
    hoppas vi får se bild på kökssoffan snart! 🙂


Kommentera

Arkiv


