Tack!

Tack till alla er som fuskat med föräldrapenningen!
Tack för att jag måste ta tid av förskolepersonalen till att fylla i en blankett, tid som skulle kunna gå till våra barn istället!
Tack så hemskt mycket!
Hoppas att era barn är friska!

Ja, nu är jag ironisk. Men jag tycker det är så sjukt att en liten klick i vårt samhälle får förstöra för oss andra. Och jag blir så förbannad över att FK släpper allt ansvar till föräldrar och förskola. Är det inte FK’s ansvar att hitta fuskarna? Eller räcker inte skatten till att avlöna alla lata människor på FK, så de inte har tid att ta hand om detta själva? Eller är det vår regering som aldrig har sjuka barn? För de fuskar ju inte heller, det har jag sett på Uppdrag granskning. Oj, nu blev jag visst ironisk igen.

Men tack i alla fall!

5 Responses to “Tack!”


  1. 1 Eva 20 augusti, 2008 kl. 8:35 e m

    Men hur ska man hitta fuskarna då? Tyvärr har jag tillräckligt mycket erfarenhet för att hålla med om att nätet i vissa fall behöver vara finmaskigare för att skattepengarna ska kunna gå till våra barn istället för människor som utnyttjar välfärden på fel sätt.

  2. 2 Mia Nilsson 21 augusti, 2008 kl. 6:30 f m

    Jag tycker synd om er föräldrar som sköter sig och jag tycker synd om oss som jobbar inom förskolan. Det tar ju faktiskt lite tid att fylla i dessa blanketter. Det kanske inte ska fyllas i så mycket på varje papper men vi har 40 barn inskrivna och under vissa perioder är ju MÅNGA sjuka. Tycker också det är skittrist att en skara ska få förstöra för så många!

    Kram!

  3. 3 Ingela 21 augusti, 2008 kl. 11:57 f m

    Visst är det trist med fuskare. Att kasta skit på budbärarna, personalen på FK, känns dock lite lågt. Lata??!

  4. 4 Bina 30 augusti, 2008 kl. 8:37 f m

    Haha.. ja det känns sååå bakåtsträvande.. och vilken tid det tar.. det skall läsas in och okejas ÄNNU en gång. Hejja snabba FK *NOT*

  5. 5 Mamma Eli 3 september, 2008 kl. 6:39 e m

    Det är så tråkigt att det ska vara så här för det handlar inte bara om VAB utan sjukskrivningar och ersättningar i största allmänhet. Reglerna har omänsliga rent ut sagt för människor som faktiskt är ärliga. Så trist!


Kommentera

Arkiv


