Onda öron

Så var det dags igen. Lille A vägrade äta middag igår kväll och bara gnällde. Han sa att han hade ont i örat. Tempen bekräftade på dryga 39 grader. Fick tid hos jourläkaren kl 19, som efter snabbt kikande i båda öronen konstaterade att ingen medicin behövdes. Trumhinnan vad svullen, men inte inflammerad. I efterhand är jag arg att jag inte stod på mig bättre. Jag, som känner till Albins sjukdomshistoria och vet hur snabbt han blir riktigt sjuk.

Natten gick hyffsat efter maxdos Alvedon och Ipren. Imorse var han lite piggare och åt en hel våffla med sylt och grädde till frukost. Är man sjuk så är man! 🙂

Sen dalade det igen. Då endast Ipren biter på Albins feber så får han ju febertoppar emellanåt ändå, för Ipren får man bara ta var 8:e timme. Vid 12.30 vaknade han och då rann det blod och var ur örat. Träffade familjeläkare S kl 14 (samma som vid förra ÖI i juni), som kände igen A och var så trevlig och bra. Inget tjaffs, vid sprucken trumhinna behandlar man alltid med pencillin och när det gäller Albin är det ännu mindre att tveka om.

Det tog en stund för receptet att hitta till Apoteket, så vi promenerade runt en stund på stan och åkte sen hem. Nu har han fått i sig två doser äckel-Kåvepenin (världens duktigaste medicinätare) och imorgon kommer det vända. Det vet jag. Men fram till dess är inte livet så roligt för vår fyraåring. Älskade lilla Albin, jag lider så med dig när du har så här ont!

Jag hoppas att det inte fortsätter så här. Jag hade ofta ÖI när jag var liten och hoppas verkligen att Albin slipper bli ett öronbarn.

5 Responses to “Onda öron”


  1. 1 Spooky 14 augusti, 2008 kl. 9:49 f m

    Åhh snutten .. Hoppas han kryar på sig därhemma och ni får vara inne och pyssla mycket i regnet. *kram*

  2. 2 Milla 14 augusti, 2008 kl. 10:58 f m

    Tänker på er!! *kram*

  3. 3 annica 14 augusti, 2008 kl. 2:05 e m

    lillgubben då…hoppas det har gått över nu och ni kan ha en mysig dag i regnet. här öser det ner, så nu städas det här hemma 🙂

  4. 4 Lisa 14 augusti, 2008 kl. 8:29 e m

    Pluttis då… Vad trist!! Hoppas lilla älsklingen kryar på sig snart, det är verkligen hemskt när de små grynen är sjuka! Tänker på er! Kramar!!!

  5. 5 Monica 14 augusti, 2008 kl. 10:40 e m

    Stackaren… inte kul med öronont… Hoppas han kryar på sig!


Kommentera

Arkiv


