Reklamkartell?

Vad har hänt inom reklam-tv-branschen. Som den hopplösa zappare jag alltid varit (avskyr pinsam reklam mitt i mitt tittande) så har det alltid gått att zappa vidare till något annat, när kanalloggan kommer och rutan fylls av minuter av reklam. Visst har det hänt att man glömt zappa tillbaka och fastnat i helt fel film eller program, men jag slapp i alla fall reklamen.

Nu har det hänt något. Tv-bolagen har haft något hemligt möte där man bokat upp exakt vilka minuter man ska visa reklam. Allt för att såna som jag inte ska kunna slippa. *surar* Nåja, nu fick jag ju skrivet ett blogginlägg medan tv-kanalernas dyra reklam spelar för tomma salonger. Haha, alltid något! 😉

5 Responses to “Reklamkartell?”


  1. 1 Arletta 11 augusti, 2008 kl. 10:21 e m

    Från det ena till det andra. 🙂 Var på City Gross igår och såg muggar med stjärnor och brickor som skulle matcha din gäststuga perfekt! Muggarna kostade under 10kr/st!

  2. 2 mikaela 12 augusti, 2008 kl. 5:12 e m

    Hej!
    Skönt att höra en likasinnad som mig och jag har också tänkt på om det är nån slags konspiration att vi MÅSTE titta på reklam eftersom zappandet inte fungerar mer, men jag går och små plocka lite istället så gör man lite nytta samtidiget eller kollar datorn.

    Ha det bra

  3. 3 Tess 12 augusti, 2008 kl. 9:00 e m

    Skojar du jag får höra det varje kväll från min man 🙂 Han blir helt tokig på det, varje kväll. (jag som inte bryr mig så mycket skulle ju kunna säga att efter att man upptäckt att det är så kanske det är läge att sluta irritera sig på det …) 🙂

  4. 4 Milla 12 augusti, 2008 kl. 9:20 e m

    Japp, jag har upptäckt samma sak. Enormt irriterande!

  5. 5 Monica 14 augusti, 2008 kl. 10:38 e m

    Tänkte faktiskt samma sak häromdagen… det var reklam på nästan alla kanaler…


Kommentera

Arkiv


