Mitt kreativa liv

Jag är en kreativ person, som alltid letar möjligheter att få skapa, förnya, förändra och förbättra. För mig är själva letandet och skapande det viktiga. Att det blir roliga och användbara resultat är en härlig bonus. Idag har skaparlusten jagat mig hela dagen och på jobbet längtade jag hem för att få sätta tänderna i något. De senaste dagarna har jag haft flera små projekt på gång samtidigt (och ännu fler på gång i hjärnkontoret) och ikväll avslutade jag några. Jag passade på att smyga runt och bara njuta av trädgården och huset, nu när solen hittat tillbaka efter några regniga och riktigt höslika dagar. Jag hade kameran med mig.


Vår fina tomatplanta som har börjat ge skörd.


Jag pratade en stund med olivträdet. Passar utmärkt idag på vår bröllopsdag; den fick vi i present när vi gifte oss.


Jag älskar verkligen pelargoner och här är min favorit just nu. Efter en första lång blomning och vila har den nu slagit ut en andra omgång och är så vacker. Kantad med vit hänglobelia. Jag har tyvärr glömt namnet på denna hängpelargon, men om någon vet så tipsa gärna! Den har mörkt gröna, kraftiga, flikiga blad.


Gick in i gäststugan och hängde upp den här enkla tavlan, som jag snabbt scrappade ihop efter middagen. Den blev jättebra där inne, där det redan ligger kuddar med samma färg och mönster.


Ett fynd från COOP Forum på fönsterbrädan, liten värmeljuslykta för 9,50 kr.


Tidskriftsamlaren från Bruka, som vi hängt upp efter senaste fotograferingen av gästrummet.


Så vill jag visa den fina hissgardinen som jag fyndade på rean på Hemtex för 104 kr. Det var den enda som fanns kvar och den passade just vår fönsterbredd. Bredvid fönstret synd stjärntavlan jag hängde upp.

Jag har även avslutat ett stickprojekt ikväll, men det tänker jag inte visa ännu. Jag ska först avsluta dess systerprojekt, som egentligen bara saknar knappar. Och nästa stora stickprojekt blir en kofta åt Albin och en poncho till mig, som jag faktiskt beställde garn till för alldeles för länge sen. Nu är det dags!

3 Responses to “Mitt kreativa liv”


  1. 1 Marie med AOA 6 augusti, 2008 kl. 10:36 e m

    Härliga kort. Jag gillar det enkla och stilrena. Tavlan var så fin!

  2. 2 Tina J 7 augusti, 2008 kl. 1:39 e m

    Fin tavla och roligt att få kika in lite i ditt hem igen! 🙂 Jag blir alltid så nyfiken på hur folk bor!

    Hörde Robbie Williams på radio nyss och kom att tänka på den underbara konserten – vad jag är glad att jag fick vara med om det! 🙂 Speciellt nu, när det banne mig verkar som att han lämnat hela karriären bakom sig… *snyftar*

  3. 3 Milla 10 augusti, 2008 kl. 4:59 e m

    Så fina foton du bjuder på och så fint du gör hemma… och på bloggen! Åh, vad jag blev inspirerad! *kram*


Kommentera

Arkiv


