Mamma Mia vilken film!

Tog med mig finaste ”Imma” på biografen igår för att se succéfilmen Mamma Mia! När jag var yngre gick jag och såg Titanic två gånger på bio, men nu har filmen kommit som möjligen kan slå detta lilla rekord. Jag skulle gärna se Mamma Mia! varje dag på bio om jag fick. Den är fantastisk!! Och jag visste inte ens att Pierce Brosnan kunde sjunga ens lite grann. Han är även grann på andra sätt. 😉 Till och med Stellan Skarsgård överraskar och spelar för en gångs skull inte slusk. Så favoriten från Love actually, Colin Firth, som faktiskt är löjligt lik den rollfiguren (omän med en twist…) som är väldigt ”spontaneus”… 😉 Meryl Streap är Meryl Streap, hon behöver ingen kommentar. Och hennes härliga väninnor sen. En riktig feel good-film med glimten i ögat (och en och annan tår) rakt igenom.

Detta är en film som kommer finnas i min dvd-hylla i framtiden. Så fort det bara går faktiskt. Då kan man ju dessutom slippa de hemska översättningarna på låttexterna om man vill. Och det vill man. Översättningen är nog det enda dåliga med hela filmen.

Har du inte sett den än? Skynda!

2 Responses to “Mamma Mia vilken film!”


  1. 1 Karin/Theas rum 3 augusti, 2008 kl. 6:20 e m

    Låter lovande. Jag ska se den på tisdag, ser mkt fram emot det.

    Vill tipsa om finfin Isa Form tävling som jag har på min blogg !

  2. 2 applecore72 3 augusti, 2008 kl. 7:26 e m

    Ja! Visst är den underbar! Jag såg den för några veckor sen och blev total-frälst! Nu försöker jag övertala maken att se den med mig, men han vill se senaste Batman 🙂


Kommentera

Arkiv


