En fyraårings funderingar

Han funderar över hur allt funkar och hänger ihop. Han tänker och klurar. Han ställer frågor och hjärnkontoret går på högvarv. Det är fullt upp hos en fyraåring.

Imorse pratade vi om att bebisar äter mjölk ur mammans bröst. Då frågar han plötsligt:

– Är det ekologisk mjölk?

Jag skrattade och han skrattade. Sen kände jag att han fortfarande väntade på svar, så jag sa att om mamman bara ätit ekologisk mjölk så kan man nog säga att bebisens mjölk blir ekologisk.

Han är så fyndig och rolig. Och det ska banne mig drickas ekologisk mjölk! Det gör ni väl?! 😉

2 Responses to “En fyraårings funderingar”


  1. 1 Tess 30 juli, 2008 kl. 9:15 e m

    Klart jag gör 🙂 Men undrar om jag har ekologisk mjölk i brösten, inte riktigt tror jag … men nästan!

  2. 2 Milla 1 augusti, 2008 kl. 2:20 e m

    Vilka härliga, logiska tankar barn har!
    Trevlig Helg!!


Kommentera

Arkiv


