Träningen

Johodå. Lite mer blir det skrivet på direkten. Jag HAR bestämt mig för att springa Tjejmilen. Så nu måste jag lägga upp träningen för det istället för att lunka vidare i samma tempo och distanser som innan. Igår blev det ett 5 km intervallpass, med fyra intervaller. Det kändes rätt bra, men jag hade känningar av astman. Till nästa gång ska jag se till att medicinera mera innan, så träningen inte faller på grund av att jag har svårt att syresätta mig. Måste få in ett gympass i veckan också för att stärka rygg och vaderna, för löpsteg och bättre hållning. Jag känner att jag säckar ihop lite efter en stunds löpning. Egentligen skulle jag vilja ha en coach som kunde titta på mig och se vad jag ska tänka på när jag springer för att få mer effektiv löpning.

Torsdag, då blir det nästa pass. Kanske lullar jag runt 10 km för att testa bara?

0 Responses to “Träningen”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


