Så mycket

Åh, jag har så mycket att skriva om. Så mycket att visa bilder på. Men orken är bara borta. Helt borta. Jag tror jag behöver lite semester snart och om jag får som jag vill blir det ganska lång semester för min del i år. Jobbet har fortfarande åsikter om folks semestrar och arbetstimmar, men min semester i år är oruckbar. Mer välbehövlig än någonsin och inget kan få mig att korta den. De får väl säga upp mig då (vilket de inte kommer att göra), men jag kommer stå fast vid min ledighet. Chefen har ju inte starkare skäl än jag och han ska vara ledig…

Helgen och födelsedagen blev fantastisk. Vädret var perfekt och jag blev väckt av skön(?)sång. Nåja, sång i alla fall. Och paket. Presenten visste jag om i förväg, en vit Kitchen Aid Artisan, en sån som jag önskat mig så länge. Här ska bakas bullar i långa rader! 😀

Vi åt våfflor med hallon, vispad grädde och drack lite bubbel. Tog morgonkaffet ute i solen och sen en promenad runt halva ön för att sätta upp tipsfrågor. Albin cyklade hela vägen och var jätteduktig. Han börjar få lite koll nu och klarade att bromsa jättefint. Jag är lite nojig att släppa honom själv på vägen men han cyklade nästan vid kanten hela vägen. Tur det är så lite trafik ute hos oss, så jag slipper få hjärtattack varje gång han ska cykla. Men stödhjulen får sitta på den här sommaren också, så testar vi nästa år att ta bort dem tror jag.

Vi åt snabb pytt-i-pannalunch, duschade och sen väntade de första gästerna. Dagen blev jättebra. Några badade, vi åt god mat och fika och alla hade trevligt. Framåt halv tre på natten promenerade vi med J & M hem och passade på att plocka ner tipsfrågorna. Fåglarna kvittrade och solen var på väg upp igen. Galet, men så härliga nätter det är den här årstiden! Några ungdomar tältade på Västerängen och vattnet låg så lugnt och stilla över sjön.

Söndagen bjöd på lugn hemma. Vi badade, åkte och handlade, köpte glass, badade mer och på kvällen sprang jag en kort runda. Det var i varmaste laget för att springa faktiskt.

Den här veckan bjuder på ett späckat schema som vanligt. Idag har jag tre tider att passa i min kalender, som inte tillhör jobbet. Bland annat utvecklingssamtal på förskolan, vilket ska bli spännande nu när Albin slutar på småbarn och börjar på storbarn i augusti. Ikväll får jag besök av ett gäng tjejer, där jag faktiskt bara har träffat en av dem innan. Det ska bli spännande och roligt att få möta dessa starka kvinnor! Jag ska fixa quiche lorraine (visst låter det så mycket lyxigare än ost- och skinkpaj?), sallad och lite fika.

Två kort scrappade jag igår, som kommer bild på senare här i bloggen. Jag har massor med skaparlust nu, men så fort jag kommer hem tryter inspirationen. Troligen för att min pysselhörna är belamrad med saker som ställdes undan vid vardagsrumsrenoveringen. Just ja, utlovade bilder på vardagsrummet ska jag också se till att ladda upp. Håll till godo, snart är jag här igen med mer kul. Tjolahopp!

0 Responses to “Så mycket”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


