Vad jag ville säga var

Att jag har apmycket att göra. Att allt tar sån tid. Att jag känner mig liiiiite stressad. Men det hade jag inte behövt skriva ett helt inlägg om, så det är bäst jag fyller upp med mer.

Fick en ny (äldre, fast ny för mig) dator på jobbet igår. Samma kille som kom och tryckte på F1 för någon vecka sen kom och flippetifloppade lite och synkade och allt vad det heter. Så nu ska allt funka som vanligt, fast jag fick en liten 17″-skärm istället för 19″ som jag hade innan och ett konstigt tangentbord. Det är alltid så bökigt att vänja om sig med nytt tangentbord. Jag hade ett åbäke till skärm innan (jo, en sån där fyrkantig klump som tog halva skrivbordet i anspråk) som flimrade och hade sig, så jag är nöjd med min lilla platta.

Alla våra hemmaprojekt går framåt, men det tar sån tid. Tid som inte riktigt finns. Hur kunde jag ens tro att jag skulle ha varit klar med mitt måleri förra veckan? Dessutom kan jag meddela att det känns i kroppen när man målat 48kvm tre gånger. Nu är det bara en gång kvar och sen ryker pappen, plasten, tejpen och så är det bara städningen kvar. Och allt det andra, som fått stå på sidan så länge. Fyller jag år på lördag? Njae, kan man byta födelsedag? Men det är så typiskt oss (mig?). Som den gången vi köpte hem 20 liter jordgubbar. Sen stod vi där i köket och undrade vad vi skulle göra med dem. Men det ordnade sig och det blev både två sorters sylt, infruset och pajer innan vi var klara.

 

 

1 Response to “Vad jag ville säga var”


  1. 1 Spooky 27 maj, 2008 kl. 8:45 e m

    Ja och vi ser ju fram emot att se resultatet så jooobba joobba jooobbba =) *kram*


Kommentera

Arkiv


