Listor

Jag är en listskrivare. Eftersom jag behöver ordning och struktur för att funka bra har jag lärt mig värdet av listor. Det finns inget som inte går att skriva en lista om. Jag har listor för allt; vad jag ska göra, äta, packa, sticka, handla osv. Även på jobbet gör jag listor.  Om jag har ärenden att uträtta på lunchen till exempel händer det att jag vandrar planlöst runt och allt tar längre tid än nödvändigt. När jag har en lista och kan bocka av allt jag klarat av blir jag effektiv. Ofta gör jag listor i logisk ordning, tex delar jag helst upp veckohandlingslistan efter olika varuklasser; mejeri, kött/fisk, fryst osv. Det finns inget härligare än att stryka rad efter rad på en egenskriven lista.

Just nu har jag för många och för långa listor. Kanske ska jag skriva en lista över alla listor?

5 Responses to “Listor”


  1. 1 Erika 27 maj, 2008 kl. 8:06 f m

    Haha, det skulle kunna vara ett inlägg från mig. Jag älskar också listor! Skriver upp och listar allt möjligt. Känner igen det där med att struktuera upp inköpslistan. Kontroll var det här=).

    //Erika

  2. 2 rullfia/ Fia 27 maj, 2008 kl. 9:45 f m

    Jag är med en som älskar listor.. de är väldigt bra att ha….

  3. 3 Lisa 27 maj, 2008 kl. 7:54 e m

    Och här är en till! Utan listor är jag körd 🙂 KRAMAR!!!

  4. 4 applecore72 27 maj, 2008 kl. 8:56 e m

    *räcker upp handen*

    Jag anmäler mig till list-klubben! Jag har också listor för allt och älskar att skriva dem! Just nu sitter jag och undrr om dte är för tidgt för att skriva pack-lista inför vår semester i september… Det tycker inte jag 🙂

  5. 5 Mia Nilsson 28 maj, 2008 kl. 8:10 e m

    Här är en till som diggar listor….känns nästan som om livet skulle stanna upp utan dem. =) Det är ju lätt att räkna ut vart äldsta dotterns ”listeri” kommer från. =)

    Kram!


Kommentera

Arkiv


