Jag orkar inte. Utan att gå in på detaljer så kan jag säga att ledningen på jobbet har gjort mig och alla andra här rejält upprörda. Det har gått rykten i flera dagar men nu har vi haft ett informationsmöte om det hela. Kanske skriver jag mer senare, när jag vet vad som gäller för just mig. Men nej, det är inga uppsägningar det handlar om. Snarare tvärtom, en massa beordad övertid och ändrade semesterplaner för alla. Vilket skit.

Jag blev på så dåligt humör att jag ringde min stackars make och var arg och ledsen på honom. *förlåt* Allt bara snurrar i huvudet just nu. Hur kan de komma på det här två veckor innan de första går på semester? Det är inte odelat positivt att jobba på ett stort företag, där man gärna tillämpar kontinentala arbetstider, typ övertid finns inte (12 timmar om dagen är standard, gnäller du får du sparken).

Eftersom jag är konsult måste jag givetvis ventilera detta med min chef och får se vad som kommer gälla för mig innan jag sparkar helt bakut.

Tänk om vi inte hade fått missfall. Då skulle jag snart varit höggravid, gått på semester och inte kommit tillbaka på länge! Inte brytt mig.

Ikväll ska jag komma hem och vara en snäll fru. Istället ska jag avreagera mig på allt överblivet spackel som ska få sig en omgång med sandpappret!

0 Responses to “Nä”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


