Projekt inomhus och astma

Utan att säga för mycket kan jag berätta att mitt projekt innehåller en hel del spackel och ännu mer slipdamm. Slipdamm ihop med astma är ingen klockren kombi, och klant-Elin tänkte inte ens tanken att jag skulle må dåligt i förväg. Med andra ord glömde jag använda andningsmask och nu mår jag därefter. Smart Elin! Det blir hög medicindos i ett par dagar och ikväll SKA jag springa Vårruset. Astma är verkligen ett riktigt skit. Det känns ungefär som att någon håller en hand över strupen på en. Och det är inte ens en dum kompis som gör det ”på skoj”, utan det känns så hela tiden. Hur sjukt är inte det då, att få astma som nästan vuxen och sen blir den bara värre och värre med åren? Brukar det inte vara tvärtom? Efter den här våren ska jag be om en riktig utredning av min allergi och astma (vilket aldrig är gjort), för att lära mig lite mer och se vad jag kanske kan undvika för att må bättre. Kanske finns det en medicin som skulle hjälpa mig ännu bättre? Oj, halkade lite ifrån ämnet här (i samma skede la jag till ”…och astma” i rubriken på inlägget).

Samtidigt är det himla roligt att jag startade det här projektet. Det är helt min egen idé och inte något miniprojekt heller. Jag har gjort allt själv hittills, utom lite igår när M skruvade upp en gipsskiva. Jo, för ni som har varit hemma hos oss kommer inte känna igen er nästa gång. Kiosken är nämligen borta!! Vôila!

Jag har insett en kul sak. Sånt här klibbigt nät man sätter över skarvar på gipsskivor, det är exakt (verkligen exakt) samma sak som vi scrappare kallar magic mesh. Något som jag själv nästan aldrig använt till mitt pyssel. Men det kändes rätt skoj att att scrappa på väggarna igår, hehe. Men när jag tänker på vad den rullen kostade och hur mycker det kostar att köpa 1 yard mesh, så förstår jag affärsidén. Kanske skulle man färge lite sånt där och börja sälja?

0 Responses to “Projekt inomhus och astma”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


