Vi är på gång, eller?

2007 blev ett hektiskt år och vi trodde aldrig att det kunde eller skulle fortsätta 2008. Så fel vi hade. Januari 2008 blev nog den värsta månaden på länge. Hopp och förtvivlan, sjukskrivning, missfall och skrapning. I februari kraschades vår fina båt (som fortfarande står orenoverad på ett båtvarv, i väntan på att den här långa tvisten ska komma till ända) Sen var det magsjukor och gamla damer som kör rakt ut i vägen trots stopplikt (med tillhörande papperstrassel och bil på verkstan). Nu är det maj. Redan?! Hur gick det till? Precis så här kändes det förra våren, men då försvann mest tiden under den period Albin var så sjuk. Nu hoppas jag att det är nog med trassligheter för oss på ett tag.

Eller så är det just så, att livet är så här? Jag gillar visserligen att ha mycket att göra, men det behvöer inte vara tunga saker som händer jämt väl? Vi har haft så mycket elände. Hoppas livet blir fullt av positiva saker istället. Jag har trots allt tur som får gå igenom allt detta med världens bästa lilla familj runt mig. Vi har klarat mycket hittills och vi kommer att klara mer om vi måste. 

Maj är väl alltid fullbokat på alla håll? Det bara är en sån månad. Den här helgen var härlig, hektisk men härlig. Firade 84 år, på tre olika tillställningar, körde till Södertälje för några timmar i solsken på Brunnsängs IP, rensade och fixade i trädgården, hängde tvätt utomhus och byggde lite mer på gästrummet. Det verkar fortsätta i högt tempo. Snart fyller jag år, jämnt. Så det så. Och då ska det fixas och grejas, bakas och fejas. Poolen måste sommarfixas och trädäck och möbler måste oljas.

Den här veckan ser rätt normal ut i familjeschemat. Visst, Mats har träning nästan varje dag, men ikväll ska jag ut och springa om det så blir kl 22. 

I bakgrunden ligger också min starka längtan efter att få bli fyra i familjen. I augusti skulle vi har blivit tvåbarnsföräldrar. En nätvän, som också gått igenom detta, skrev till mig att hennes största skräck var att hon inte skulle bli gravid igen innan barnet som inte blev skulle ha kommit. Dagen före det som skulle bli bf testade hon positivt igen och den gången gick det bättre. För mig blir det nog inte så, vilket jag försöker förlika mig med. De flesta fertilitetskliniker stänger under sommaren också, vilket begränsar försöken en hel del. Det är faktiskt skönt att det händer när året är som trevligast, då är det inte lika mörkt och längtan mer hanterbar.

Allt känns lite lättare av ljuset, våren och värmen! Låt den få stanna här och göra livet trevligare för oss nordbor. Det är så kul med svenskar, så fort det blir varmt och soligt beter sig alla som värsta sydeuropéerna… Kastar av sig kläder, pratar med alla och det är plötslgit ok att dricka ett glas vin en tisdag. Inte mig emot.

5 Responses to “Vi är på gång, eller?”


  1. 1 applecore72 13 maj, 2008 kl. 7:09 e m

    Jag hoppas på en bra mycket bättre sommar för er – på alla fronter! Kram!

  2. 2 Lisa 13 maj, 2008 kl. 8:19 e m

    Ja nu får det vara nog! Nu tror jag allting bara kommer bli bättre och bättre! Tänker på er och tror och hoppas!! STORA KRAMAR!!

  3. 3 Karolin 14 maj, 2008 kl. 6:54 e m

    Hej,
    nu är jag inne och läser på din blogg eftersom du varit inne på min och kommenterat : )

    Jag känner igen mig i det ekorrhjulsliv, där det är fullt uppe med det ena och det andra hela tiden både tråkiga och roliga saker, både stora och små och där tiden aldrig hinns med.

    Även mitt familjeliv blev inte riktigt som jag tänkt mig en gång i tiden, även om jag idag är mamma till två små busiga småpojkar på 3 och 6 år så har det varit många tårar och elände på vägen. Ett missfall i v 6 som var tidigt men sorgligt på sitt sätt eftersom det var en del av en familjebild och en längtan som gick i kras. En son som dog i v22. Det var fruktansvärt och är mitt livs sorg.

    Jag läste vad du skrev om att vilja bli gravid igen före bf på det barn som du aldrig fick behålla och jag förstår hur du menar. Det blir så elefantlånga graviditeter när man har förlorat, längtat och väntat och ingenting blir som man tänkt sig från början. Sedan är det på ngt sätt oxå väldigt svårt att vara gravid då man eg skulle ha varit gravid med ett annat barn, jag har varit så med båda mina småpojkar och det har sina nackdelar även om självklart det är väldigt postivt att vara gravid igen och man är iaf på G.

    Jag hoppas att ni snart kan få bli gravida igen och att er dröm om en större familj slår in.

    Jag ska läsa mer på din blogg och kommer säkerligen tíllbaka.

    Hälsningar från karolin

  4. 4 Petra 18 maj, 2008 kl. 9:51 f m

    Men oj, Elin, jag visste inte…så hemskt ledsen för er skull 😦 Kramar om

  5. 5 Miss Lean 19 maj, 2008 kl. 9:46 e m

    Du är avundsvärt modig, E!
    Kan bara ana hur din längtan är. Men kom i håg att vi alla bär på olika sorger, längtan och bördor fast de inte syns utanpå.
    ”Du är aldrig ensam”..som Mauro Scocco sjunger…
    Även om det är lätt att tro att lyckan ligger en längtan, ny fas eller hos alla andra.
    Styrkekramar till dig,
    från en annan desperate housewife på gatan längre bort…
    //L


Kommentera

Arkiv


