Träningsrapport

Har lite stillestånd i hjärnan, så det får bli en helt tankebefriad träningsrapport i bloggen så länge. Träningen blir lite för ensidig nu när jag helst tränar inomhus, pga av allergin. Men snart blir det ett backpass på Björnön igen.

Vecka 18:
Tisdag: 5 km på löpband  (30min 10 sek, missade måltiden med 10 sekunder, haha)
Onsdag: Valborg, ingen träning
Torsdag: Guppade på havet. Ingen träning.
Fredag: 3,5 km på löpband + lätt styrketräning. Stretch. Ett par timmars promenad i Tallin.
Lördags: 5 km på löpband. Rejäl stretch. 1000 m simning på kvällen.
Söndag: 40 min på löpband (intervallpass:4 min gång + 3*4 min löpning m 2 min gång emellan + 6 min löpning + 10 min gång) Totalt 5 km. Styrkepass med fitnessboll. (Johan Wissmans styrkepass, kanske inte lika länge och hårt som honom, men ändå…)

Vecka 19
Måndag: Vila
Tisdag: 5 km på löpband (31 min, skit. Fick känningar i låret igen. Hade orkat snabbare och längre, men jag vill inte få ont igen). Lagom styrketräning och rejäl stretch.

Så. Nu blir det vila onsdag och torsdag och så kanske ett backpass på fredag, beroende på om låret känns ok. Någon promenad och ett stretchpass lär det bli till dess.

Vikt imorse: 60,2 kg. (usch, nu var jag äckligt ärlig…)

2 Responses to “Träningsrapport”


  1. 1 applecore72 7 maj, 2008 kl. 1:25 e m

    Men vill du träna inomhus så kan jag tipsa om att man får träna gratis på F&S nu under maj! Det är bara att hojta till så får du lite gratisbiljetter av mig 🙂 Jag kan också tipsa om vilka pass man ska gå på…

  2. 2 Elin 7 maj, 2008 kl. 3:12 e m

    Tack för tipset vännen, men jag har träningskort på Nautilus så jag tränar där just nu när det regnar pollen på mig utomhus. 😦


Kommentera

Arkiv


