Vattentänder

Det är så mycket roligt som kommer ur munnen på barn och jag vet att jag borde skriva ner mer. Härom kvällen när jag borstade tänderna på Albin, så berättade jag att de tänder han har nu kallas för mjölktänder och att man tappar dem.

”Sen får jag vattentänder” konstaterade han coolt med ett flin i ansiktet.

Jag skrattade och han skrattade. Man dricker ju mjölk och man dricker vatten, det var den gemesama nämnaren i den här tandfrågan. Det måste ha varit så han tänkte. Just att vi inte förstår barnens självklara (för dem) tankegångar eller hur de sammakopplar saker gör att de förblir lite mystiska och alldeles galet roliga ibland. Så där så att man knappt vet om man vågar skratta åt det. Det är ju deras verklighet och den är sann. Just i det här fallet skrattade vi båda och jag tror att han tokade sig lite med flit. Men det finns ju ändå lägen där roligheterna inte är lämpliga att skratta åt, utan det kanske är bättre att bara le inne i hjärtat.

2 Responses to “Vattentänder”


  1. 1 Annie 23 april, 2008 kl. 9:33 e m

    Vad rart! :o) Ja, det kommer så roliga och fina saker från de där små ibland!

    Kram,
    Annie

  2. 2 Milla 24 april, 2008 kl. 7:58 f m

    Så gulligt!! Ja dom är underbara barns kommentarer. amanda säger något galet dagligen och jag borde verkligen skriva ner mer!


Kommentera

Arkiv


