Zink, ljusa lerkrukor och pelargoner

Zink från IKEA, som jag tänkte skulle få pryda trädgården:


Små söta skyltar att sätta i landet.


Balja för blommor eller små bad.

Zink är vackert. Och ljusa lerkrukor. Med pelargoner i. I helgen blir det nog en sväng till handelsträdgården som ligger nästgårds. För mina pelargoner hade inte övervintrat i år heller. De var alldeles skrumpna och hade vitt mögel på sig. Nästa år måste jag komma på ett bättre sätt, för Grodis mirakelkur hjälpte inte på mina stackars blommor. Måhända tog jag hand om dem för sent… Men det är ju första året jag bor i hus, jag skyller på det. 😀

3 Responses to “Zink, ljusa lerkrukor och pelargoner”


  1. 1 Marie med AOA 22 april, 2008 kl. 5:12 e m

    Åh tack tack tack!! Jag ska till IKEA i morgon. 😀 Jag längtar jättemycket för vi har så långt dit så vi åker inte så ofta. 1-2 ggr/år ungefär. Tack för tipset, de var jättefina! 🙂

  2. 2 Mia 22 april, 2008 kl. 5:36 e m

    Ja, man får nästan överskottsenergi när det är så här vackert väder…..man vill göra så mycket. Synd att inte plånboken håller med. =)

    Kram!

  3. 3 Elin 23 april, 2008 kl. 8:58 f m

    Marie: Ja, vi har det så lyxigt att vi har IKEA i stan och bara 5 min från centrum, där jag jobbar.


Kommentera

Arkiv


