Recap

Helgen har varit perfekt. Utom en sak. Den hade gärna fått vara en dag till. 😉

I lördags var jag på relax och massage tillsammans med fina C. Vi hade så mysigt! Igår vaknade vi till sol och vem kan bli annat än glad då? Efter en lång frukost åkte Albin och jag in till Plantagen och Blomsterlandet. Vi strosade runt bland alla härliga växter, körde vagn och kånkade jordsäckar. Maken tyckte jag var galen som tog lilla bilen, haha. En sväng in på Mio blev det också, där vi kom ut med fina ljuslyktor och färgprov. Resten av dagen var vi ute och fixade lite här och var. Mycket gammalt och visset blev bortrensat och hela blivande köksträdgården (en låda kantad av slipers) grävdes ur och fylldes igen. Nu ska vi sätta lök och potatis där, så morötter och kanske någon ärtsort. Minns inte riktigt vilka fröpåsar vi har mer. Förkultiveringen av mina echinaceor går ”sådär” måste jag erkänna. Jag är nog lite dålig att vattna dem, för det står lite tokigt till så de blir lite bortglömda. Men än lever hoppet om att jag ska ha röda solhattar i min backe om några månader.

Vi hade grillpremiär igår. Änglamarks hamburgare blev det, med lite salsa, sallad och rödlök på. Mätta fortsatte vi stöka och rensa. Mats reglade för första väggen inne i gäststugan och snart kanske det är dags att visa lite bilder av vårt bygge. Det kommer bli många helgers och kvällars slit för att få det i någorlunda fason till min födelsedag.

Det härliga med våren och det här vädret (som fortsatte idag) är ju att kvällarna blir så värdefulla. Man vill inte gå in och det är så rogivande att fixa och dona i sin egen trädgård. Ljuset gör att man orkar och kan vara ute mer på kvällen. Snart kan man sitta ute på verandan med en kopp te och sticka en stund också utan att frysa! Härliga, härliga vår!

0 Responses to “Recap”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


