Kalasbra dag

Kalaset är över och vi kan konstatera att nästa år bjuder vi inte så många barn. Eller i alla fall bara snälla och ordningssamma barn. Hehe…

Jag skulle ut och power walka igår, men så fort jag kom runt knuten började benen springa av sig själva. 5,2 km blev det, med ganska lätt jogg blandat med några ruscher. Jag körde dessutom fyra backar extra. Det gick hyfsat med låret, fick lite känningar på slutet och då tog jag det riktigt lugnt. Fick en tub antiinflammatorisk gel levererad igår, vilket verkar göra susen för det onda låret. Om nån vecka kan jag nog ta i för fullt igen. Heja!

Idag har jag gått en runda (3,4 km) runt ön i högt tempo, men den här gången kunde jag behärska mig och inte börja springa. 🙂 Det är så skönt att komma iväg för sig själv en stund. Fast jag måste se rolig ut när jag kommer för jag kan inte låta bli att mima eller sjunga med i låtarna jag hör. Har nästan alltid musik med mig ut nämligen.

Ordningen är återställd här hemma och nu väntar en sista lugn stund innan en ny arbetsvecka tar vid.

1 Response to “Kalasbra dag”


  1. 1 Mia 30 mars, 2008 kl. 8:15 e m

    Så skönt att det finns fler som troligtvis gör bort sig när de är ute och går….jag lyssnar alltid på cd-bok i hörlurarna och den sista boken var riktigt roligt skriven. Hur kan man då låta bli att skratta högt? =)

    Kram!


Kommentera

Arkiv


