Ont

I söndags när jag sprang fick jag ont på baksidan av vänster lår när jag hade ca 2 km kvar. Lugnade ner tempot lite och det kändes bättre, men släppte aldrig helt. Det blev dessutom sämre varje gång jag försökte öka tempot igen. Så surt, när jag kände mig pigg i kroppen och verkligen ville hålla ett högre tempo. Jag tog det lugnt och smorde med liniment. Igår tränade jag igen och det kändes bra till en början. Men redan efter ett par km fick jag ge upp. Muskeln gjorde rejält ont och jag gick i ett högt tempo ett tag, vilket funkade bättre. Jag ville inte riskera att försämra något, så det blev ingen lång sträcka. Tog en lång, skön stretch istället och körde ett styrkepass. Fortsätter med Ormsalvan ett tag och hjälper det inte får jag väl gå över till antiinflammatoriskt. Sånt här stör mig så mycket, kroppen ska bara funka! Blir ingen löpning alls imorn alltså, måste ju bli bra nu. Det verkar som att det gör mest ont när jag sträcker ut den, alltså i slutet på steget, så annan träning under läktiden är nog att föredra. Cykla eller simmar kanske?

0 Responses to “Ont”



  1. Kommentera

Kommentera

Arkiv


