Torsdag redan?!

Jeez. Hur kunde veckan gå så här fort. Visst, den började på en tisdag. Men ändå? En panikkänsla börjar smyga sig in i kroppen, för snart står jag ensam här. Min handledare (stöttepelare/tekniska databas/idéspruta) jobbar sin sista dag imorgon. Samtidigt som det ska bli spännande att stå på egna ben är det också en tuff utmaning, då det finns så mycket jag inte har hunnit lära mig. Nu gäller det att plocka fram tuffingen i mig, trycka ner Blyger och våga stå på egna ben.

Idag ska jag köra ett intervallpass med lite backträning, vilket ska bli jättekul! MEN (med tung betoning á la Tony Irwing), jag har glömt att packa mössa! Hur dum får man bli? Det är ju för bövelen kallt ute, även om solen skiner. Jag vägrar springa utan mössa, så antingen får jag ge upp min idé om att träna ute eller så måste jag svänga förbi nån sportaffär och utöka träningsmössesamlingen. Jag hade helst sluppit ta tid till sånt trams efter jobbet.

Hade tänkt delta i Toppforms löparutmaning, men dels började den igår (trodde det var idag) och dels måste man äga både en Nike+ och en Ipod Nano. Jag har bara en Ipod Shuffle och den där utmaningen skulle således bli en dyr historia. Jag utmanar mig själv istället! Eller nån som vill hänga på? Tänkte inte köra så hårt, 15-20 km i veckan kanske? Under en månad. Vad sägs?

2 Responses to “Torsdag redan?!”


  1. 1 Mia 27 mars, 2008 kl. 9:46 e m

    Ja, jag börjar tro att tiden bara går fortare och fortare…inte gick den väl så fort när man var yngre?! Jag är säker på att du lyckas trycka ner Blyger för att stå på egna ben!! Heja! Heja till träningen också…tyvärr avskyr jag att springa så den utmaningen tror jag att jag hoppar över. Jag fortsätter med mina dagliga promenader istället.

    Ha så gott!

    Kram!

  2. 2 Zara 28 mars, 2008 kl. 9:35 f m

    Det kommer gå lysande på jobbet, du är ju grym tänk på det!
    Vad du är duktig med träning I am impressed!
    Kram


Kommentera

Arkiv


