Virkat påskpyssel

Jag skrev tidigare i veckan om att jag virkade en överraskning till påsk. Här är bildbevis: 

dsc01527.jpg

dsc01545.jpg

Jo, minsann. Små äggmössor blev det! Det är första gången jag virkar annat än kanter eller mormorsrutor, så de ser ut där efter. Men de är vårgröna och fyllde sitt syfte att hålla äggen varma.

7 Responses to “Virkat påskpyssel”


  1. 1 annica 25 mars, 2008 kl. 10:32 f m

    söta äggmössor. här i kommunen får vi under inskolningen kryssa i på ett papper om det är okej eller ej att dagis bjuder på något gott ibland. så på sätt och vis får man ju bestämma hur man vill ha det.

    no big deal tycker vi.

    mysigt att baka och sätta frö, här ska vi också plantera någon dag!

  2. 2 Anette 25 mars, 2008 kl. 12:41 e m

    Så söta dom är dom små mössorna. Önskar jag kunde virka.
    Kram Anette

  3. 3 Charlotta 25 mars, 2008 kl. 3:45 e m

    Halledutt så söta de var de små mössorna *s*…
    tackar för raderna… om bootsen kan jag bara säga… jag är kär !! undrar vad jag kommer att vara när jag gått in dem då !? kanske inte de mest ultimata båt-bootsen… men, äh… vad gör väl det !

    Ha det !

  4. 6 Mia 25 mars, 2008 kl. 8:32 e m

    Hujedamej, så underbart söta!! Den som ändå kunde virka… =)

    Kram!

  5. 7 Annie 28 mars, 2008 kl. 1:05 f m

    MEN vilka sötnosar!!!


Kommentera

Arkiv


